Období římské republiky patřilo mezi milníky světové historie. Řím byl nejrychleji vzkvétajícím státem a jeho masivní expanze vedla k záhubě mnoha barbarských kmenů. Hlavně však, a to nás zajímá, to bylo období bohaté na války a boje. Vždyť Římané milovali boj, jako nic jiného. Vyžívali se ve sledování krutých gladiátorských bojů a smrt byla jejich denním chlebem.
Když se řekne Total War, leckterý fanoušek se chytá za srdce. Není se čemu divit, tato proslulá série je zkrátka nepřekonatelná a to ve všech ohledech. Marně bychom hledali podstatnější chyby. Největší boom na herním poli však způsobil třetí díl této serie s názvem Rome. Ten oproti svým předchůdcům přišel s inovátorským přístupem, objevila se nová dynamická mapa a mnoho dalších vychytávek, které hráč ocenil hlavně časem.
Další díly série již nenabídly nikterak oslnivá vylepšení, nicméně nikdy se hráč nemohl setkat se stereotypem a pokaždé, byť sebemenší, vylepšení hra nabízela. Od napoleonských válek až po samuraje se dostáváme zpět k Římu, neboť jak se říká, všechny cesty vedou do Říma. Přivítejte následovníka trůnu, nyní s pozměněným slovosledem, Total War: Rome 2.
Creative Assembly, studio stojící za touto strategickou ságou, je pověstné svým perfektcionismem. S tím se váže také velmi silný feedback. Vývojáři zkrátka naslouchají fanouškům, čtou si fóra a snaží se pochopit, jakou hru lidé vlastně chtějí, co jim vadí a co naopak oceňují. Právě díky tomu je téměř stoprocentně jisté, že hra po svém vydání (nepočítáme bugy a nevynucené chyby) nabídne přesně to, co potenciální zákazník chce.
Trendem dnešní doby je jednoznačně filmovost a posun blíže k realitě. Oboje se tvůrci snažili do hry implementovat v co největší míře, avšak zase né takové, aby to hráče odrazovalo od hraní. Největší inovací na hře má být realistické zpracování psychiky a morálky vašich jednotek. Nyní už nebudou v případě nouze stroze utíkat k okraji mapy ale mohou vás zradit, přidat se k nepřátelským jednotkám, které mohou vaše jednotky použít k drtivému útoku. Avšak nemusíme se obávat, rozhodně zde stále platí přímá úměrnost, čím silnější jednotka, tím odolnější z hlediska psychického.
Proto, aby hra na první pohled zaujala musí v dnešní době patřičně vypadat. Creative Assembly v případě Rome 2 vsadilo na osvědčený engine, který jsme mohli vidět v předchozím dílu série Total War. Ten je však značně modifikován, pracovala na něm téměř stovka vývojářů. Samotní vývojáři tento upravený engine označují jako mezikrok mezi starým a nově vyvijeným. Můžeme se tak těšit na vylepšenou hru stínů, detailnější modely a nové animace. Což je však hlavní a zásadní, hra nebude extrémně náročná, dokonce hru rozjedete i na poměrně starém železe. Avšak v případě Rome 2 bychom na to nevsázeli a hlavně, hru si bude potřeba vychutnat se vším všudy! V našem případě tedy pořádná reprosoustava, plné grafické detaily a čtyři dny volna v práci!
Vylepšení se má dočkat i ovládání. Vylepšení, no záleží z jakého úhlu pohledu toto berete. Tvůrci se totiž hru snažili mírně zjednodušit, neboť ovládání mnohatisícové armády by bylo velmi obtížné a pro začínající hráče naprosto nemožné. Věříme však, že Creative Assembly budou myslet i na ostřílené hrááče a tak ovládání nebude rozhodně žádné „click&watch“.
Vývojářské studio přiznává, že v prvním dílu Rome nemělo tak důkladně prostudován historické podklady a tak mohlo v příběhu docházet k mirným nepřesnostem. Dle jejich slov se toto už opakovat nebude. Slibují, že téma říma bylo důkladně prostudováno a znalosti budou do hry vloženy tak, aby se hra opírala o realitu. Tvůrci zkrátka neusínají na vavřínech. Dalším z mnoha slibů má být vylepšená umělá inteligence, na kterou jsou v nynější fázi samotní vývojáři vskutku hrdí a pyšní.
Těšíme se, až budeme svými legiemi plenit nepřátelská města, až je budeme s radostí a s úsměvem na tváři vypalovat. Avšak to jen část z nás, zbytek může město použít jako opěrný bod a svou předsunutou pozici pro rychlý útok na nepřítele. Hra zkrátka nabízí dostatek možností jak ve fázi bojování tak ve fázi diplomacie. Samotnými boji byste se rozhodně nikam neposunuli, neboť minimálně ze začátku zde budou frakce, které jsou o poznání silnější, než vaše. Proto je nutné smlouvání, obchodování a uzavírání mírových závazků. Zkrátka, starý dobrý Total War.
Pod rouškou tajemství se skrývá hra více hráčů, o té se snaží vývojáři mlčet nebo mluvit v co nejmenší míře. Dle jejich slov pro hráče mají jedno velké překvapení. Uvidíme, jakým způsobem bude probíhat multiplayer, zda klasickým skirmish režimem nebo se dostaneme na propracovanou tahovou mapu. To však znamená celodenní bitvy a taktické tahy a to je to, co někteří hardcore hráči milují.
Creative Assembly nezavírá vrátka před tou části komunity, která hru nezávisle vylepšuje či přidává nové možnost. Ano, řeč je o moderech. Počítá se tedy s tím, že studio uvolní vývojářské nástroje pro samotné hráče a my se tak můžeme těšit na další nekončíčí věky zábavy.
Total War: Rome 2 patří rozhodně mezi nejočekávanější tituly nadcházejícího roku. Plánované vydání by se mělo odehrát na počátku roku 2013. Máme tak dost času připravit se na propařené večery ve společností druhého dílu Rome. Zatraceně se těšíme!
Teším teším teším . Ale obávam sa toho či v hre budú implementované aj námorné bitky a hlavne v ich prípade AI (všetci si pametáme situácie z RTW1 kedy sme dali 10-15 légii absolútne na seba :D )
Rome 1 je prozatím moje nejoblíbenější strategie, tak doufám že druhé pokračování bude ještě lepší.
uz jdu instalovat Rome1, hned pak budu porizovat Rome2 ;)
HRA, TĚŠÍM SE !
Ale bojím se HW nároků :/
To bude luxusní hra! ;)
Naštěstí se hw nároků bát nemusím, tak jen doufám, že to bude graficky vynikající zážitek :)
Vypadá to dobře
Todle bude nuda
už se tesim nato zeto rozjedu na nejvisi a kampan a nove narody nej stredoveka strategie
už aby to bylo :D
ujde gladiatus 2 je lepší
LoL to si asi trochu pleteš néé? dit tato hra ještě ani nevyšla ?
Už aby to bylo total war je moje nejoblíbenější herní série x)