Za pár dní to budou dva roky, kdy vyšlo dlouho očekávané druhé pokračování kultovního postapokalyptického RPG, na které později navázala řada přídavků a DLC. Nyní je ale v přípravě plnohodnotné pokračování, které naváže právě na Fallout 3 a prostředí přesune do oblasti New Vegas a okolní pouště. Na srpnové herní výstavě GamesCom v německém Kolíně nad Rýnem jsme měli možnost si na Xboxu chvíli zahrát a navíc jsme se dozvěděli některé nové podrobnosti, které upřesní odlišnosti od třetího dílu. Pokud se chcete dozvědět více o pozadí hry a tom, co by měla nabídnout, učitě nesmíte minout naše předchozí preview. Obsidian, který hru opět vyvíjí, se zaměřil na důvody, proč řada fanoušků původních her trojku zavrhla a díky mnoha připomínkám a spoustě hráči vytvořeným modům si ujasnili, co je třeba vylepšit. Díky tomu by se Fallout New Vegas mohl zalíbit ještě více lidem.
Příběh hry je již dávno známý, ale pojďme si ho trochu zrekapitulovat. Bude se odehrávat v roce 2280, tedy tři roky po událostech z Fallout 3. Hlavním hrdinou a vaším avatarem bude obyčejný poslíček, který byl jednoho dne postřelen uprostřed ohromné mohavské pouště při doručování zásilky s neznámým obsahem. Útočníkovi asi nestálo za to ho dorazit a tak ho nechal pozvolna umírat na přímém žáru. Smrt by jistě přišla, ale to by kolem nesměl cestovat robot, který umírajícího dopravil k lékaři, který ho od smrti zachránil. Navíc mu umožní změnit své schopnosti a dokonce i některé vzhledové prvky, takže si svého hrdinu budete moci přizpůsobit a vtipně se tak zakomponuje nastavování postavy, což je jádro každého RPG. Jakmile si navolíte své parametry, vyrazíte do světa, abyste zjistili, kdo a proč vás postřelil a ve finále odhalili možná něco zcela jiného. Příběh hry by měl být ale definitivně zakončený tak, že nebudete moci hrát po jeho dokončení, protože by to bylo nelogické, ale hra se vám sama uloží ve chvíli, kdy se již nebude moci vrátit a po dokončení celé hry vám nabídne, zda chcete skončit, nebo se vrátit k poslednímu možnému savu. Z toho usuzujeme, že pokud bude další Fallout, bude muset mít zcela jiný příběh.
Část hry, kterou jsme si mohli zahrát, se odehrávala v části Freeside, což je území plné podivných existencí, špíny a hlavně kasin, která to všechno způsobují. Díky tomu, že tato oblast nebyla zasažena jaderným útokem tak, jako ostatní, je tu méně mutantů, více obyčejných lidí a také více budov, které budovy připomínají více, než hromady trosek. Hned na začátku jsme se připletli k boji místních frakcí a když se střelba obrátila i na nás, mohli jsme si vychutnat první novinku New Vegas, vylepšené souboje v reálném čase. Ty by měly být více akční a reálnější, protože je možné zaměřovat zbraní skrze hledí a díky započítávání střelby na jednotlivé části těla si užijeme krvavých animací i bez tahového režimu V.A.T.S. Dokonce je možné si v nastavení zapnout zpomalení a tak můžete ustřelení hlavy nebo končetin sledovat v efektních animacích. Vylepšené budou i boje na blízko v reálném čase za pomoci chladných zbraní, kdy budete moci také využít útoky na určité části těla jako například rozkrok. Na druhu stranu pokud rádi využíváte tahový mod, nebudete nijak omezeni.
K soubojům se váže také množství zbraní. To by mělo být mnohem větší než ve Fallout 3 a najdeme tu i nové kousky jako zápalné granáty, které se dají házet a navíc je můžete využít také ve chvíli, kdy je uvidíte houpat se nepříteli u pasu. Pokud je zaměříte a trefíte, následný výbuch vám může podstatně pomoci nepřítele zlikvidovat. Navíc si autoři vzali příklad z některých úspěšných modů pro trojku a přidali zbraním možnost vylepšování. Každé zbrani tedy budete moci vylepšit parametry od velikosti zásobníku, přes přibližovací optiku až po kadenci nebo přidělaný nůž. Když budete na nepřátele střílet, uvidíte vedle jeho zdraví informaci o tom, zda jej zraňujete, nebo se kulky odráží od brnění a žádné zranění nezpůsobují. Více informací by měl zobrazovat i inovovaný PipBoy, který bude přehledněji zobrazovat úkoly, achievementy, vlastnosti postavy a mnoho dalších věcí. V průběhu hry budete také moci získat nehratelné pomocníky, kteří budou hrát s vámi a budete je moci jednoduše ovládat za pomocí jednoduchého kolečka s osmi základními vlastnostmi jako je útok, obrana, předávání věcí a podobně.
Dále jsme pokračovali směrem k bráně New Vegas, kde nás zastavil policejní robot. Ten kategoricky zamítl naši cestu skrze bránu a řešení zmíněného problému se nabídly hned čtyři. Prvním bylo pustit se do boje s robotem, což v této fázi hry byla v podstatě jasná smrt, dále jsme se mohli snažit získat identifikaci, která by nás opravňovala k průchodu, ale cesta k ní vede skrze sérii poměrně složitých úkolů čítajících suplování ochranky a komunikaci s jedním z nejhorších gangů. Další možnost je získat peníze na uplacení robota (korupce se dostala už i do techniky), ale částka 2000 víček je v tuto chvíli dosti vysoká a poslední možnost je robota hacknout a povolit si průchod, což ale vyžaduje vysokou hodnotu skillu. Postupem hry se vám navíc možnosti budou měnit v závislosti na dosažených schopnostech a reputaci a rozhovory budou umožňovat více cest, kterými se můžete vydat. Právě dosažené skilly budou mít daleko větší vliv na to, jaké větve rozhovoru se vám nabídnou.
Každý čin se bude započítávat do reputace mezi frakcemi, která do jisté míry nahradí karmu z minulého dílu. Autoři si uvědomili, že není moc realistické, aby vesnice na druhé straně světa věděla o tom, že jste ve zcela jiné vesnici zastřelili nemohoucího důchodce kvůli flašce vody. Reputace bude oproti tomu mnohem lepší, protože jednotlivé frakce si mezi sebou informace určitě předávají. Nikdy se tedy nemůžete zavděčit všem a když si na jedné straně vytvoříte přítele, na druhé jich několik ztratíte. Karma nicméně zůstane zachována, ale bude více v pozadí a bude spíše pro váš osobní pocit, než pro plnohodnotné využití ve hře. Samozřejmě takové herní prvky se projeví až v delším časovém horizontu a během naší krátké herní seance jsme nemohli ověřit, jak to bude v praxi vypadat.
Grafický kabátek, který jsme měli možnost vidět na konzoli Xbox je v podstatě totožný jako třetí díl. Subjektivně o něco lépe vypadají animace postav a především ty brutální, které uvidíte při soubojích, jsou velmi povedené. Prostředí by se mělo trochu změnit díky tomu, že se hra bude odehrávat v oblasti, která nebyla jaderným výbuchem zasažena takovou silou jako oblast Washingtonu ve trojce. Dočkáme se tedy daleko více budov a zachovalých míst. Velmi pěkně budou zpracována především kasina (co jiného bychom taky ve Vegas čekali) a budeme si v nich moci zahrát klasické hazardní hry, i některé vytvořené speciálně pro Fallout.
Z krátké herní ukázky jsme si nemohli udělat kompletní dojem ze hry, ale první dojmy naznačují, že by se New Vegas mohlo zalíbit jak fanouškům trojky, tak těm, kterým se nezdála úplně dobrá. My se rozhodně na plnou verzi těšíme a nemůžeme se dočkat 19. října letošního roku, kdy Fallout New Vegas vyjde.
"Za pár dní to budou dva roky, kdy vyšlo dlouho očekávané druhé pokračování " s nazvem Fallout 3
Huraa, už aby to bylo venku, nemůžu se dočkat.
bože taková blbost :(
U trojky jsem stravil 160 hodin se vsema datacema,byl to totalni ulet mimo realitu je to jedna z nejlepsih her!!Uz aby to bylo venku a verim tonu ze New Vegas to pozvedne jeste vic.....
hru neznam ale možna koupim a maš pěknej článek
No zní to sice divně ale je to tak.
Byl Fallout a pak první pokračování byl Fallout 2 a druhé Fallout3.
At uz to hraju. Je to jedinecna gamesa. Doufam v to,ze to nezklame.
Ony jsou datadisky na Fallouta trojku?
já žádnej díl nikdy nehrál ale jen new vegas vypadá na nejvíc super díl.
strasne trailery :D
prostě náhoda. Jiank článek dobrej
mě to docela připadá jako kdyby to bylo docela okopčený od stalkera....ale stalker nevyšel na konzole tak tomuhle dávam zelenou :D
na zadnou hru se netesim tolik jako na F3 , akorat porad nevim jestli potunit compa a nebo radsi znova koupit xko kvuli F:New Vegas...
re:6 je tam napsano pred dvouma rokama ( 2008) a to vyslo F3 , F2 je z roku1999 jenze tvurce clanku se do toho asi tak zamotal ze myslel pri rocich na cislo fallouta (2) a ne datum kdy byl vydanej :-D
Tohle je nejlepší RPG hra,opravdu enmá chybu,fallout 3 byl výborný,takže už se těším na new vegas ,jinak článek moc pěkný
jj to bude fajn
vypadá to dobře!
nic moc teda
nejlepsi hra jakou sem kdy hral .... a to opravdu neprehanim uz se tesim na new vegas :)
Byl Fallout a ten měl pokračování Fallout 2. A pak byl Failout 3 a ten bude mít pokračování Failout NV.
Fallout 3 jsem dohrál, a musím říct, že to byla jedna z nejlepších her co sem kdy hrál. Měl jsem i datadisky... ale do těch se mi už nechtělo, ale už se těším na NV :)
OMG...
FLT 2 forever 3 je pekna ale kdyby byla ve stylu dvojku tak jeto bomba ale pekny:)
pěkné asi si tu hru koupim
good aj grafika
jako vzdy stilova hudba
Fallout 3 sem hrál neni to špatný, ale mohlo to bejt doladěnější.. v F3 mě ty boje přišli takový bez šťávy, ale jestli to do tohohle dílu vychytaj tak to bude nejlepší pařba století... a pro toho šulina (příspěvek 12) co tvrdí že to je okopčený od stalkera, tak nejspíš nehrál ani jedno z toho, protože to co tu plácnul je největší pič***na co vůbec kdo může vypustit z huby...
Fallout je mrtě dobré RPG uplně se na to těším až si to zapařím ;-ú Članek povedenej
jsem asi jedinej, kterýmu to připadá k zblití(?)
f3 jsem chvíli hrál a u tohodle jsem si pustil akorát ten "promo trailer" a než na nalákání na nějaké uber-rpg mi to to přijde, jako nalákání na fps, které ještě vypadá, jako kdyby ho vykopali z kompostu, kde už nějakou chvíli zrálo.
dřív byla tráva holt vždycky zelenější .) (a já jsem samozřejmě věčně nespokojený a nasrutý fanda původní série)
:D:D nejsi sám :D jsme dva...
už se těšim až si to koupim :)
Tak to je hodně parádní hra =))
Tak jsme 3
:D:D super :D:D ale stejně nás bohužel nikdy nebude dost...
Určitě žkusím :)
Fallout je RPG - z vrchu viděný, tahový,... Tak jako jednička a dvojka.
Tak tahle hra bude pecka :D uz se na ni tesim az pujdu do obchodu a koupim si ji ^ .^
hra vypadá zajímavě
dobry clanek
Jednoduše Nice
Hej lidi uvědomte si, že Bethezdě corp. už nikdy nedojde to co hráči puvodní serie chtějí - fenixovo povstání Fallout 1 a 2...
Nemá cenu lamentovat nad tím jaká je to hrozná vykopávka, jediné co mohu doporučit je si zahrát a pak až komentovat! Každý dokáže odsoudit když ještě nezkusil... Já jsem hrál vše a nedám dopustit na jediné díl včetně 3! :) Třetí díl je velmi osobytý a důvtipně pčenesl tahové prvky do realtimu :) Jsem nadšený jak to udělaly a musím přiznat že i já jsem nejdříve naprosto odsoudil Fallout3 ale když jsem si jej zahrál bylů sem unešen :) Nebo spíše vnesen do starého známého postapokaliptického prostředí plného množství mutantů, nepotřebných plechovek a dialgů :))
Jednoduše za mě mluví hodnocení :)
PS: A nehodnotím jej podle předešlých dílů ale jako samostatnou hru ! ;)
Fallout 1 a 2 byli zajimavy hry a vcelku propracovany na tu dobu ale nedokazu si predstavit v dnesni dobe tahovy rpg ktery by se hralo tak pekne jako fallout 3. neni nic lepsiho nez kdyz vylezes z vaultu a naskytne se ti pohled na pustinua ty vis ze toho tam ceka hodne na obeveni a hodne hlav na oddeleni od krku :D
:D
Tak zkusit se má všechno že:)
Tuhle hru jsem ještě nehrál ale vypadá dost našlapaně a podle tvého popisu je dobrá takže už se těším až si zadrtím
(nepleťte se, opravdu jsem Colombo, jenom jsem svůj starý login a heslo zapoměl...)
Bylo nebylo, tedy spíše bylo než nebylo, anebo naopak spíš nebylo než bylo? Přeci jen to bylo po nukleární válce...
Byl jeden Fallout. RPG viděné z vrchu spolu s tahovým režimem, ale tohle nedělalo z Falloutu to, co byl Fallout (ačkoliv tohle pomáhalo vytvářet atmosféru, pomalou, depresivní...). Byla to hra o samotě, pomalé pochodování pustinou, setkávání se s různými sídly a hledání místa na světě. Šlo o klidné hraní, nešlo o to mít bystré reflexy a střílet dřív, než vystřelil soupeř a takto pln adrenalinu ani nevnímat co se kolem děje. Zajímavá hudba, rozbořené budovy a kontrast s high-tech technikou přeplněné bunkry. Právě možnost zastavit se a vnímat ten kus mapy dokázal, spolu s perfektními hláškami (třeba i v tom boji, kde BYL čas si to číst) vytvořit atmosféru, na kterou všichni vzpomínáme. To spolu s značným využitím většiny skillů a nepřebernou zásobou buildů nás u Falloutu drží dodnes.
A druhé pokračování nebylo "Fallout" 3, ale Arcanum. Které, ač v jiném světě, dokázalo lidem dát to, co jim dříve dal Fallout.
Ale jak se na tom má nejnovější přírustek do rodiny? Vypadá jako adoptovaný černoušek.
Depresivní prostředí by i bylo, kdyby Betsheda neměla zase ten idiocký level scaling (takže s nalevlovanou postavou člověk pak potkává bandity s miniguny a raketomety, to pak si ani nevšimne, odkud to přiletělo). Jenže jakmile začne boj, jakékoliv depresivní prostředí jde do háje a stane se z toho klasická FPS, například jako Painkiller. K tomu naprosto idiocké animace, k čemu to? Sakra dvakrát ji shlédnu a už ji mám po krk, hlavně když se na ni dívám FURT! Text se dá v pohodě přeskočit (nebo si ho nečíst), ale tahle debilní animace bohužel nee. "Vtipně převedený tahový režim" nebo to bylo "šikovně"? Jasně, jakmile jsem ho vidél, nemohl jsem se přestat smát. Takhle "šikovně" zmrvený "tahový" režim jsem ještě neviděl. Na tomhle fakt není nic tahového. Ty rozhovory, tak kritizované v Oblivionu zůstaly. A vůbec valná většina neduhů.
Takže jedinné, na co byl "Fallout" 3 dobrý byl mod Enclave Commander, partička enclave vojáků a zajímavé souboje proti nepřátelským squadronám.
Ale neříkám, že hry s podobnou atmosférou Betsheda neumí! Morrowind byl přesně takový! Souboje tam opravdu závisely na skillu, ale postavy a ne hráče. Města tam (narozdíl od Oblivionu) nebyla interními lokacemi (proto ty velké zdi) a tak super kouzla jako levitace, jump atp., která zrychlovala cestování a umožňovala spoustu zábavy (dostat se na divná místa a z tama házet firebally, zkracování si trasy atp.), ale tohle je jen malicherný problém. Pořádná volnost, spousta questů a frakcí (takže se člověk mohl na mainquest vykašlat a plnit si spoustu questových linií, budovat si stronghold, se svou první postavou jsem tři roky hraní plnil jen side questy), v Oblivionu byla dobrá vlastně jen ta s temným bratrestvem, skvělá hudba, pěkná melancholická atmosféra hledání místa na světě. Přesně podle mého gusta. A level scaling tady sice je, ale vůbec neobtěžuje.
hodne drsne mazec
nvm treochu kravina
Velmi mě překvapila, neskutečná zábava. Týden sem vylezl na světlo...než mě to malinko omrzelo a šel sem se napít ))))
jooooooooooooo
Zajímavá hra :) Doporučuju