Proč si to nepřiznat bez mučení, všichni máme rádi hry, které přinášejí něco nového a dosud neviděného. Ale nesmí to být jen nějaká malá úprava dosud známých a používaných principů. Ostatně, teď před sebou máme úžasné období. Vývojáři už se snad dostatečně seznámili s hardwarem konzolí, vědí co od něj mohou čekat a konečně taky důkladně zapojí fantazii a ukážou nám místa a události, o kterých se nám třeba ani nesnilo. První vlaštovkou, která by se o něco takového mohla pokusit, je střílečka Brink. Její vývojáři – Splash Damage jsou nadmíru zkušení, jedno z jejich posledních děl je třeba i Enemy Territory: Quake Wars, které máte možnost hrát i u nás na Gameparku. Pojďme se tedy podívat, kam se hra od našeho posledně zveřejněného preview dostala a co nového o ní autoři prozradili na výstavě E3.
Co si na nás autoři vymysleli tentokrát? Aneb, je zábavné sledovat, jak většina her stále začíná nějakou katastrofou. Tahle ovšem bude fatální a téměř konečná pro celý svět. Píše se rok 2035, tedy už poměrně blízká budoucnost (ale kdoví, co bude po roce 2012, že) a svět postihla obrovská potopa. Na něco podobného se lidstvo snažilo v předstihu připravit, a postavilo obrovskou archu, která dokáže pojmout a uživit na 5.000 lidí a to především díky recyklaci všeho, co si jen dokážeme představit. V takovém světě by možná zavládl mír a pořádek, jenže na archu se před samotnou katastrofou podařilo utéct desetinásobnému počtu lidiček. A 50.000 lidí pohromadě na malém prostoru, to nikdy nemůže dělat dobrotu. Dojde tedy k jedinému myslitelnému, tento svět se rozdělí na dvě frakce, které mezi sebou začnou vzájemně bojovat o konečnou nadvládu. Příjemným důsledkem tohoto počínání je fakt, že na konci bojů už by mohlo zbýt akorát tolik lidí, kolik archa dokáže uživit.
Pokud teď máte pocit, že to až taková paráda a inovativní bomba není, máte pravdu. Co se týká zápletky, moc se tvůrci tedy nevytáhli. Okamžitě nás ale ujišťují, že na příběh samotný rozhodně nekapitulují a máme se těšit na spoustu zápletek a děj bude posouván v podstatě po každém odehraném zápase. Pokud bychom hru měli k něčemu přirovnat, rozhodně nejblíže má k Left 4 Dead. Bude se jednat o soubor levelů, které se budou odehrávat po celém prostoru archy, ale zásadně odlišným způsobem, než je tomu v případě L4D. Tam jste měli dopředu pevně určeno, v jakém pořadí budou jednotlivé levely navazovat a ty byly tvořeny spíše tak, abyste je mohli bez potíží hrát i několikrát za sebou. Brink jde ovšem jinou cestou. Hra bude singleplayerová a multiplayerová zároveň. Že to je nesmysl? Nemuselo by tomu tak být.
Dáme si tedy výše napsané informace do souvislostí. Budeme mít desítky levelů, desítky misí, které nemusíte plnit po sobě, a kterými vás bude provázet solidní příběh. Tyto mise můžete plnit podle toho, jak vám to bude vyhovovat a jak se ve hře během situace rozhodnete. Buď hru odehrajete jen jako singleplayer, pak roli vašich protivníků a spoluhráčů zastoupí počítač, pokud jako multiplayer, poté počítač nahradí živí lidé sedící někde na druhém konci internetu. Bude ovšem možné tyto dva styly bez omezení kombinovat. Můžete si tak část hry odehrát v singlekampani, několik misí bez přerušení hry pokračovat s živými spoluhráči a když vás třeba začnou štvát, tak se prostě přepnete zpět do single módu a hrajete dál. Pořád ale procházíte jednou hrou, jedním příběhem. Neměli byste mít pocit, že se jedná jen o soubor nějakých teamdeathmatchových arén.
Jsme u zásadního problému, který může z takového hraní vzejít. Konkrétně nám jde o hru v multiplayeru. Dost často se vám totiž stane, že ostatní hráči, které většinou vůbec neznáte, hrají velmi sobecky, nedbají na tým a jen chtějí ulovit co nejlepší výsledek. To si tvůrci uvědomují a chtějí tomu zásadním způsobem zabránit. Systém ohodnocení vaší postavy, který bude velmi důležitý pro její další průběh a vývoj, bude totiž velmi závislý na tom, jak budete hrát týmově. Jinými slovy, nejvíc bodů a zkušeností budete dostávat za týmovou hru a nikoliv za to, že 5x po sobě někoho brilantně zastřelíte. To by mohlo hru umírnit a velmi výrazným způsobem pozvednout. Když se vrátíme ke zmiňovanému L4D, i tam hodně záleželo na tom, jaká skvadra lidí se sešla a pokud mezi sebou hráči dobře spolupracovali, měli jste ze hraní hned daleko lepší pocit.
Jak bývá u podobných her zvykem, na výběr budete mít ze čtyř základních povolání. Tím bude voják, inženýr, operativec a medik. Každý z nich bude moci plnit určité úkoly a už jejich názvy napovídají, jaké to asi budou. Ovšem to zdaleka není všechno. K těmto povoláním budou dále ještě třídy zařazení. Ty se dělí na medium, agile a heavy. Prvně jmenovanou budou mít ze začátku všichni hráči. Po čase si budete muset vybrat, k jaké třídě se přiřadíte. Agile budou disponovat velkou rychlostí a budou se tak moci dostat na vysoko postavená místa. Využijí je tak hlavně snipeři a všichni ti, kteří mají rádi velmi rychlý styl hry. Naproti tomu -heavy- bude pravý opak. Těžkopádný bojovník, který unese daleko těžší zbraně a více nábojů, zato se ale bude pohybovat pomaleji a na některá místa ve hře se nebude mít možnost dostat vůbec. Do třetice budete mít možnost zůstat zařazení pod -medium-, což by měla být rovnoměrná kombinace dvou popsaných. To by ale nemělo být nijak zvlášť výhodné a autoři spíš předpokládají, že většina hráčů si vybere buď jednu, nebo druhou stranu. Zvláště proto, že během hry se budete moci mezi výše napsanými vlastnostmi u terminálů přepínat a hrát tak, jak vám to právě v konkrétním okamžiku nejvíc vyhovuje.
Samotné postavy budou mít široké možnosti nastavení. Novináři hrající na výstavě E3 demo si pochvalovali, že formování postavy je hodně zábavné a obsahuje netušené detaily – třeba, zda vaše postava bude mluvit s britským přízvukem. Pokud se vám na postavách jako takových něco nezdá, díváte se pozorně a správně. Je to účel, autoři chtějí dát své hře nezapomenutelný grafický styl, takže protáhle nepřirozené obličeje a těla, jsou tímto nejvýraznějším prvkem. Na vzhled postavy kladou autoři velký důraz, takže jak budete postupovat hrou, bude se i vaše postava měnit a bude tak na první pohled patrné, kolik zkušeností už jste nasbírali. Na výběr byste měli mít z celkem 24 druhů zbraní. Jenže i ty půjdou, podobně jako vaše postava, výrazně upravovat, takže ve finále jich bude daleko víc v podobě různých variant.
A to úplně nejlepší jsem si nechal hezky až na konec. Je jím zcela revoluční systém pohybu po mapě, kterému autoři přezdívají SMART. Hráli jste Mirror´s Edge? Hru, ve které hrdinka dělala až bláznivé akrobatické kousky, a která na tomto prvku byla založena. Záleželo především na vaší šikovnosti, abyste nespadli z výšky několika desítek metrů na kokos. V Brinku na to jdou autoři jinak, protože ten bude především o střílení a parkurové parádičky byste už nemuseli zvládat. SMART tak budete aktivovat jedním tlačítkem a počítač se postará o všechno ostatní za vás. Budete tak třeba před sebou mít několik beden, a tyčí zabodnutých do zdi. Na vás bude se proti nim rozběhnout, zmáčknout jediné tlačítko, přičemž počítač mezi nimi za vás efektně prohopsá a vy mezitím budete pálit, co to dá ze všech hlavní. Zní to možná divně, ale myslím, že fungovat to může obstojně a může to hře vdechnout nezapomenutelný nádech. Stejně jako grafika, která je svérázná, podobně jako třeba ta V Team Fortress 2 nebo Borderlands. Vypadá přitom velmi dobře, že byste ani neřekli, že to všechno pohání stařičký idTech 4 engine od id software.
Brink je rozhodně další hra, na kterou se vyplatí těšit, a kterou budeme dál se zájmem sledovat. Chce nám nabídnou sice uzavřený svět, ale se zajímavým propojením singleplayeru a multiplayeru, s mohutnými možnostmi nastavení postavy a revolučním pohybem po mapě. Docela nás tak mrzí, že hra má aktuálně posunuté datum vydání a to až na začátek roku 2011. Na dobré věci se ale vyplatí si počkat. Hra vyjde ve verzích pro PC, Xbox 360 i Playstation 3.
Ten assassin vypadá fakt dobře :) uplně jako Altair v budoucnosti :D:D
ten assasin je fakt morbidni bude to urco slusna hra
tyhle hry nemusim, je to hnus
Podle te ukázky a funkce SMART to bude určiče hodně zajímavý kousek ... už se na to těším...
je slušně zpracovaný, obsáhlý, hra je docela zajímavá, dávám za 5
hm článok super...a hra tak isto..vyzerá to nadejne.:)
Vypadá to celkem dobře ale proč sakra maj ty postavy tak hnusný ksichty? :D
Moc se mi to teda nezamlouva, kdyby radsi predelali stary dobry ET, udelali by mnohem lip.
uvidime jaka bude hratelnost kdyz je tam tolik prvku na pouziti urcite stoji zato si to minimalne vyzkouset
urcite si ji poridim ..koukal sem na to a hodne me to zaujalo
TO ZKUSIM
konečne nak šupa hra
...určitě hrát nebudu..
Nic moc jako.... To asi hrát nebudu..Ta noto moc nejsem
Hlavně ty skoky neodpovídají fyzice .. trošku nataženo a popotahováno vzduchem ..Jinak to vypadá úžasně
No to teda skopírovaly team fortress !
přesně takovýhle hry já rád, nic moc reálný, fps, akce....<-dokonalost....tady je luxusní v traileru ten ninja v tom zelenym, masakr prostě největší =D já nevim co k tomu dodat, prostě párkůrista =D
no nevypada to tak zle zkusim to
vypadá to jako slušná hra a zkusím ji zatím jsem s tou hrou neměl tu čest
Určitě to bude zajímavá hra, ale jen pro ty, které baví takovéto "scifi"
trailer dobrej ale gameplay nic moc čekal jsem víc :(
už se těším až to vyjde
nevite kdy to vide
vyzerá to dobre, už sa teším :)
vypada to moc pro male deti ...
Jo,jo vypadá to dobře,jak graficky tak herně,ale doufám že deěj hry bude tky dobrý..snad jo....jinak pěkný článek 5*
ET:QW si mužete u nas zahrát,ale v 1.2 .ve světě jede 1.5 atady se na tuto pefrektní hru práší......škoda preveliká..
to mnusí být paráda
Vypada to velice dobre:-)
mazec jako
Parádní hra , těším se až si ji zahraji :-)
jo to je vpohode
hned jak budu moct tak to vyskousim
hura konecne nejaka pc hra :DDDDD
husta parbicka,tu chci
................https://www.gamepark.cz/img/smile/smile.gif
Trailer fakt božský až jsem s něho málem chcal a pak ten gameplay takový shit žádné skoky nějaké tam snad to nebude jenom blbé střílení...
Ježišmarja to chci! :-D
DOBRYJE NATOM
1)MUZE TAM DELAT PARKUR
2)ZBRANE SI MUZES UPRAVOVAT JAK CHCES
3)VYBAVENI SI MUZES VYBRAT JAKY CHCES
docela mazec
Po grafické stránce to vypadá moc povedeně uvidíme jaká bude hratelnost protože ta alespoň u mě rozhoduje.
fakt hustá kalba!!!
https://www.gamepark.cz/img/smile/IiiI.gif
noo nvm tenhle typ hry nemám moc rád.
bude na to k sehnani cestina Prosim?
vypadá to krutopříšsně
celkom dobre hlavne ten pohyb postavy
povedené po všech směrech
tohle mi nic neříká.
anio jako dobrý jako spíš na hov**
pecka hra
takove hry me moc neberou
je to jen na ps blby ovladani podle vidae rekl bych grafa nic moc
to bude super hra už se těšim
mne se ta hra Brink mrte libi hlavne proto nebot ten blbecek v zelenym se hodil na chrbat a strilel zaroven a jaka akce tam bola a libilo se mi i ten granat z granatometu jak mal na sobe neco napsaneho
Vypadá to vážně dobře.
Těším se :)
takove hry me moc neberou