Herní značka Castlevania se drží na výsluní už poměrně dlouho a patří k rodinnému stříbru společnosti Konami. Nějakou dobu se ale mohlo zdát, že Castlevania musí ustoupit novým značkám, které by lépe odpovídaly požadavkům moderních trendů a hráčů. Jak se ale zdá, něčeho takového je možné atraktivní formou dosáhnout i s tradiční sérií, které se chopí vývojáři s elánem, udělat z ní něco nového a neokoukaného. Přesně tím by měla být Castlevania: Lords of Shadow. Značka sice patří Konami, ovšem vývojem se zabývá studio MercurySteam. O vývoji už se sice ví nějakou dobu, zatím se však k hráčům nedostalo mnoho informací. To se nyní s velkým odhalením mění. Zároveň je jasné, že nová Castlevania není jen hrou, která má za úkol vyplnit portfolio a třeba i něco vydělat, nýbrž vysokorozpočtovým titulem, který má naději na značný úspěch.
Jak už jsme řekli, Castlevania: Lord sof Shadow pluje na aktuálních trendech herního průmyslu. To znamená, že si autoři nemohli nechat ujít příležitost a hru koncipují do podoby drsné a záživné rubačky, v níž nebudou chybět skákací (platformové) pasáže, ale ani jednodušší hádanky. Pokud vám to něco připomíná, jste na správné stopě. Přesně tak jsou totiž koncipovány i konzolové hity, o které je v poslední době velký zájem – God of War či Dantes Inferno. Jsou to hry, ke kterým se dá sednout kdykoliv a ve kterých si takřka okamžitě užijete skvělou zábavu. Zároveň ale nejsou úplně primitivní a disponují skvělou výpravou. Castlevania: Lords of Shadow k tomu navíc může nabídnout velmi atraktivní svět i propracovanou historii, respektive možnost zasadit příběh do širšího kontextu série.
Castlevania: Lords of Shadow má být pokud možno co nejpřístupnějším zážitkem. Autoři proto už na začátku vývoje udělali důležité rozhodnutí. To se týkalo volby fixní kamery. Takový krok sice vezme hráčům možnost volby pohledu, zároveň by ale měl zabránit zbytečné frustraci. Hráči se mají orientovat jen na hru, nikoliv na to, jak si pro zdolání určité pasáže vytvořit co možná nejlepší podmínky. To je na vývojářích a je samozřejmě otázkou, nakolik se jim pro každou situaci povede nastavit úhel či umístění kamery. Podle všeho jsou si ale dostatečně jistí, aby do tohoto rizika šli.
Pánové a dámy z MercurySteam hned zkraje prezentace skládají zkoušku ze znalosti historie série Castlevania prohlášením, že si jsou dobře vědomi, na čem série až dosud stála. Měla silný platformový, tedy skákací element, kdy hlavní činností hráčů bylo mnohdy, jak se dostat z jednoho místa na druhé. Autoři ale zároveň tvrdí, že nechtějí vycházet jen ze sériové tradice. Naopak, pokouší se začít s čistým štítem a s jedinou premisou: osamělý bojovník stojí proti nadpřirozeným kreaturám. Od toho se odvíjí úplně vše a tvůrci váží jeden prvek za druhým a posuzují, nakolik se do takto nadepsaného konceptu hodí či nehodí a samozřejmě, nakolik vyhovuje současné poptávce na trhu. Ten se ostatně od dob prvních Castlevanií hodně změnil.
Asi tak nepřekvapí, že nejdůležitější součástí hry tentokrát bude boj. Ten si pochopitelně žádá kvalitní bojový systém, se kterým podobné hry vždy stojí či padají. Bitky by se daly nejlépe zařadit někam mezi již zmíněný God of War a Ninja Gaiden. Jisté je, že na bojišti to bude hodně drsné a bojištěm bude prakticky celá hra. Castlevania: Lords of Shadow působí velmi dynamicky a velký důraz je kladen na systém nejrůznějších bojových komb. Sice se obejdete i bez nich, lépe řečeno, nějak se hrou prokoušete, když budete mačkat páté přes deváté. Ale kromě toho, že si tak hru doopravdy neužijete, nebudete systémem ani odměněni. Například na vyšší obtížnosti se neobejdete bez jisté uvážlivosti. Ta má samozřejmě své limity, protože se boj odehrává v obrovské rychlosti, a tak není čas na přehnané váhání. Ale přesto – vědomé skládání komb je cestou, která vás jednak nejlépe zabaví a jednak zajistí nejpohodlnější postup hrou.
Konami sice dříve slibovali bojový systém zaměřený na co nejširší publikum, je ale jedině dobře, že to tvůrci neberou absolutně a snaží se o nějaký vlastní vklad. Rozhodně ale nečekejte přehnaně sofistikované bitky. Stále to bude především o rychlosti a dynamice. Navíc místa, kde bude komba skutečně nutné nasadit, budou dobře nadávkovaná a hráče by neměla příliš zatěžovat. Vedle víceméně klasických zbraní se hlavní hrdina hry Gabriel ohání také jakýmsi bojovým křížem (Combat Cross). Ten lze vylepšovat neustálým sbíráním „orbů“, které vypadávají z nepřátel, nebo se nacházejí na těžko přístupných místech. Nebude chybět ani světlá a temná magie, přičemž obě by měly být zaměřeny trochu jinak, což připomíná Dantes Inferno a jeho svatý a hříšný strom schopností. Také v tomto případě půjde v zásadě o větve obranné a útočné magie.
Nakonec se ukázalo, že se v Castlevania: Lords of Shadow neztratí ani skákací a akrobatické prvky, jen už na nich hra nebude stát tolik jako na boji. Hráčům se kromě nepřátel do cesty postaví také nejrůznější puzzly, což může mnohé strašit, ale není třeba se ničeho bát. Jednak by měly být dobře zasazené do okolí, jednak jejich řešení nebude vyžadovat přehnané množství času. Půjde maximálně o deset procent herního zážitku, a i to je nejspíš ještě nadsazené. Kromě toho se autoři nakonec rozhodli zařadit do hry celou řadu reminiscencí na předchozí díly série, a to jak pouhých příběhových odkazů, tak i herních prvků, které Castlevanii vždy tak trochu odlišovaly od ostatních titulů.
Skutečnost, že Konami na Castlevania: Lords of Shadow opravdu hodně záleží, dokládá i účast vývojářského génia Hidea Kojimy. Ten si po uzavření hyperúspěšné série Metal Gear Solid dává menší tvůrčí pauzu a čerpá inspiraci k dalším velkým dílům. To mu ale rozhodně nebrání v tom, aby autorům z MercurySteam dobře poradil. Jeho svěží nápady by mohly hru hodně ozvláštnit. Zatím si ji nemohl žádný z novinářů zahrát na vlastní kůži, takže těžko říct, zda jde vývoj skutečně dobrým směrem, spíše se však zdá, že jde a výsledkem by měl být opravdu dobrý a hratelný titul. Objeví se zřejmě koncem tohoto roku na konzolích Playstation 3 a Xbox 360.
vypadá to divně přeplácané blbostmi tohle by v mém žebříčku bylo za strategiama střílečkami logickými a možná i školními hrami blbost článek je 27% za výběr hlouposti
vše na PS to je na pytel
mas moc hezky clanek zaujal me
připomíná mi dost Prince of Persia
Bude to řežba. Jedna z her kterou si člověk zahraje při odpočinku aby se odreagoval a pořádně pobavil. Tenhle typ her se mě líbí, ovšem vývojáři jsou paka když vytváří hry pouze pro konzole a na PC nehledí. Ať se jdou bodnout. Škoda
...combat cross - ":-D" v kazdym dile je jako primarni zbran bic ( nebo spis retez ) a kriz je "sekundarni" vrhaci zbran , tak proc tam bude nakej debilni combat cross ... a uz to nebude castlevania kterou dela prave bic a zabijeni nepratel ( z vetsi casti) na jeden svih...plus soundtrack...takhle to bude jen klasicka platformova rubacka s nazvem Castlevania ... no jestli nebude demo , tak si to jedine stahnu , zadna koupe...
Vypadá to slušně,ale je to dost přeplácané.Ale efekty a tak good
No uviddime jak eto bude :)
Re 5: Nejsou paka, dělaj dobré rozhodnutí. A navíc, tohle si zavinili sami PC hráči!
Re 8: No jebat tebe!
Jinak hra vypadá dobře.
ako vidim na obaskoch je to dobra jra stasne rad bi som si ju zahral
:D
dobra hra neco jak god of war rad bych ji hral
moc skvela hra !!!
No tak vipadá to jako PRINCE of PERSIA podle mě to bude to samí i kdyš mě princ bavil a hodně ale nwm tohle vipadá dost přeplácaně
fantazie mi neva ale tohle e moc fantaz magoricky dk necu
nevim nevim ale docela to de
pěkná grafika i prostředí
Doufám že tahle hra bude dobrá jak se o ní řiká!
http://www.e-castig.com/index.php?r=h1quTzde je ukázka ze hry 20 min! a good
vypadá to zajímavě, pěkná grafika ale mě by to nejelo xD ale rád bych to zkusil jinak clanek je peknej
Je otazka, jak dobre je, ze se tahle Castlevania tak vzdaluje korenum - i kdyz jde vlastne stejnou cestou jako PoP serie. Nejspis se teprve uvidi, jak moc dostoji jmenu jedne z nejznamejsich 2D plosinovek vubec (:
Taky je otazka, jestli je dobre, kdyz pujdou touhle cestou, nebo by bylo lepsi udelat skakacku s podobnym konceptem jako puvodni dily, ale s grafikou srovnatelnou s Trine nebo lepsi (:
Jednak jsem si vsim mnoha znamych jmen:
Patrick Stewart aka kapitan Picard (kdo nevi odkud at si to vygoogli a jde se stydet), Robert Carlyle aka Dr. Rush (SG: Universe), Jason Isaacs aka napr. Lucius Malfoy (nebo hral taky v Patriotovi jednoho dustojnika) (:
A druhak: 0:37 - uplne jak Dahaka xD
A tretak: vazne jsem zvedavy, co na to reknou hardcore fanousci, nicmene ja bych si to zahral rad (:
no dori ale dibich si mohl zahrat bilobito ješte lepši
tady máte co to je
http://lockerz-cesky.webnode.cz/
a na bohuslav1995@seznam.cz mi poslete email a já vám pošlu pozvánku
Fakt skvěla hra...už sem měl tu možnost si jí zkusit tak 5/5
assasin creed je lepsi podle me
jo luxus hra XD
to se mi fakt libi ;) doufam zee to budu mit
Hezke casem si poridim.
jako me to pomerne zaujalo.. podle me to nebude zadne sklamani ale hra ktery urcite zaslouzi naky ten cas ke hrani..
jeto supeer :)
vypada to luxusne :)))
Na nic víc se neptám, nic víc nepotřebuju. Ta hra bude bomba, sice to podle mě bude trošku jako Dantes Inferno, ale líbí se mi to už jen kvůli videu :).
good hra
Dobrá grafika...;)
je to v celku dobré,ale něco tomu chybí
good