Herní PC jsou poměrně drahou zábavou. Aspoň to se dá vyčíst z reklamy a ceníků některých, obvykle „značkových" prodejců, kteří nabízejí hardware „přímo pro hráče". Ale už dlouho ne každý může nebo chce vydat 15.000 za nejvýkonnější grafickou kartu nebo procesor, který přinese přinejlepším několik málo procent výkonu navíc oproti výrazně levnějšímu, ale jen o málo méně výkonnému modelu, jenž navíc s největší pravděpodobností půjde ještě vyrajtovat. Takže jak hluboko skutečně musíte sáhnout do kapsy, abyste si s hrami na PC užili opravdovou zábavu bez velkých kompromisů? Rozhodli jsme se pro vás prozkoumat trh a vybrat nejlepší hardware z každé kategorie, nutné pro funkčnost PC, který vás ale zároveň neožebračí. Naopak – budete si říkat, jak dobrý nákup jste učinili.
Grafické karty
Žádná jiná komponenta v počítači nemá na herní zážitek větší vliv. Doporučíme vám trojici modelů, jež jsou podle nás vůbec nejvýhodnější, tedy nabízejí nejvíce snímků za sekundu v přepočtu na korunu.
Kdo v současné době touží po co možná největším grafickém výkonu za hodně nízkou cenu, má největší výběr v historii. Byť na trhu působí pouze ATi a Ovidia, podařilo se těmto dvěma společnost dobře pokrýt každý jeho segment řadou zajímavých modelů. A samotní výrobci grafických karet, kterých je naopak spousta, také dodávají různé nuance. V obchodech se navíc často protínají dvě až tři generace karet, takže výběr je skutečně velký, což ho ale nečiní zrovna jednoduchým.
Pro největší šetřílky, kteří si ale chtějí dobře zahrát, doporučujeme Sapphire Radeon HD 2600XT s 512 MB rychlých GDDR3 RAM za cca 2500 Kč. Vysoká videopaměť se v moderních hrách opravdu vyplatí, dovolí vám totiž u mnoha her zapnout vysoké nastavení textur. Čip navíc podporuje rozhraní DirectX 10, takže by ho nějaký ten rok žádný neměl zaskočit technologický pokrok. Jistě, výkonově tak dlouho nevydrží, ale v rozlišení 1280×1024, tedy nativním pro řadu 19 palcových LCD monitorů, nabízí dostatek výkonu pro valnou většinu dnešních her, a to i na vyšších detailech. Pouze grafické orgie typu Crysis nutí zapnout detaily střední. Potěší navíc vcelku tichý chladič.
Za zhruba dvoutisícový příplatek dostanete rovněž tichý a energeticky nenáročný Radeon HD 3850 512 MB od Sapphiru. Jedná se o zástupce střední třídy, který je přes skepsi z řad milovníků nVidie opravdu výhodný. Oproti 2600 XT poskytuje více jak dvojnásobný výkon! Díky tomu si užijete u aktuálních i budoucích her vyšších rozlišení a ve většině případů i maximálních detailů (předpokládáme, že zhruba do konce tohoto roku). Často si budete moct dopřát i vylepšení obrazu typu Antialising. Radeon HD 3850 už navíc počítá s podporou DirectX 10.1! Velmi dobře se hodí jako jednorázový upgrade zastarávajícího PC, jelikož nezatíží ani starší zdroje (400W stačí).
Kdo touží po high-end výkonu, aniž by chtěl platit obrovské a nesmyslné částky, má jedinečnou možnost v enormně silném čipu GeForce 8800GT, který se vyplatí koupit například na kartě od GigaByte, již pořídíte za necelých 6200 Kč. Za tuto cenu dostanete výkon takřka srovnatelný s dvojnásobně drahou GeForce 8800 GTX (větší rozdíly přijdou až v těch nejvyšších rozlišeních a detailech). Karta je extrémně rychlá i v rozlišení 1680×1050 a dostatek výkonu má i na dalších několik stupňů.
Operační paměť
Momentálně lze operační paměť koupit za historicky nejnižší ceny, a to ještě před rokem nebyly moduly vůbec levné! Důvodem propadu cen je předimenzovaná nabídka pamětí. Jejich výrobci totiž počítali s velkým hladem po operačních pamětech, způsobený žravostí Windows Vista. Jenže přechod na nový operační systém nebyl tak masový a sklady se plní. K tomu navíc došlo ke změně výrobního procesu. Moduly nyní ve fabrikách vznikají 70nm namísto 90nm procesem, což dovolilo navýšit produkci o 30% při stejných kapacitách.
Proto se při stavbě nového PC nebo upgradu vyplatí sáhnout po přinejmenším 2 GB RAM. Díky tomu se zbavíte dlouhých loadingů v mnoha hrách. Platí zásada, že čím více tím lépe, přičemž ale nemá cenu jít za hranici 4 GB RAM. Běžné aplikace a hry toho nevyužijí. Za tisícikorunu pořídíte kvalitní dvougigový modul DDR-800 od Transcendu. O něco výkonnější DDR2-1066 stojí dvakrát tolik a vzhledem k jen několikaprocentnímu nárůstu výkonu se nevplatí. Stejně jako DDR3 operační paměti.
Kdo by při současných nízkých cenách rád investoval do budoucna, tomu doporučíme speciální kit o celkové velikosti 4 GB, který se skládá ze dvou dvougigových modulů DDR2-800, opět od Transcendu. Pokud ale nedisponujete 64 bitovými Windows, budete z této porce moct využít pouze 2,8 až 3,5 GB. Ovšem se 4 GB jste skvěle vybaveni do dalších let, byť současné hry – včetně Crysis – neprofitují z více jak 2 GB.
Procesory
V srdci každého herního systému bije silné CPU. Výkonná dvoujádra přitom pořídíte vcelku levně. Na rozdíl od minulých let nyní již takřka všechny nové hry profitují z dvou výpočetních jader. A ty získáte díky boji AMD a Intelu za dobré ceny. Jelikož se Intel podle našeho názoru vyplatí i co do poměru cena/výkon, nedoporučíme v tomto přehledu žádný procesor od AMD. To ale neznamená, že by jejich procesory byly špatné. Máme však jiné kandidáty.
Příležitostní hráči se určitě spokojí s Core 2 Duo E4500. Jeho dvě jádra jsou taktována na 2,2 GHz, a jelikož je procesorový trh poněkud napřed, postarají se o dostatečnou forsáž pro všechny aktuální hry. Za 2700 Kč i s kvalitním chladičem to je skoro zadarmo.
Kdo se rozhodl pustit větší chlup, určitě nebude zklamán Core 2 Duo E6750, jehož dvě jádra pobraly takt 2,66 GHz. Momentálně jde co do poměru cena/výkon asi o nejlepší nákup. Oproti předchozímu tipu nabízí 4 MB L2 Cache (E4500: 2 MB) a FSB1333 (E4500: FSB800), a to vše za pouhých 4300 Kč.
Opět máme i třetí variantu pro opravdové fajnšmekry, kteří ale nechtějí rozhazovat peníze zbytečně. Pro ně je výbornou volbou Core 2 Quad Q6600, což už je čtyřjádrový procesor, jehož výkonu začnou využívat až letošní hry. Ovšem ve hrách, které využívají jen dvě jádra, má stejný, někdy dokonce o něco slabší výkon než E6750. Do budoucna to ale za 6100 Kč není špatná volba.
Základní deska
Volba odpovídající základní desky ke Core 2 procesorům závisí především na požadovaných přáních zákazníka. Pokud hledáte pokud možno co nejlevnější motherboard, bude se vám líbit náš tip pro spořílky: MSI P35 Neo-F za necelé dva tisíce. Nabízí čtyři SATA-2 porty, přípojku na GBit LAN a integrovanou zvukovku. Bohatě postačí všem aktuálním Core 2 Dual i Quad procesorům. Také s námi doporučenými grafickými kartami se deska dobře snáší. Pozitivní je, že deska by měla podporovat i budoucí Penryny, naprosto bezproblémově přinejmenším ty dvoujádrové, ale s velkou pravděpodobností zvládne i nová čtyřjádra.
Opravdovou jistotu o podpoře penrynovské generace získáte, pokud si vyberete solidní mateřskou desku od Foxconnu, konkrétně P35A v ceně 2500 Kč. Získáte navíc možnost zapojit Radeony do Crossfire módu. Hodí se také externí SATA port.
Kdo dává přednost grafickým kartám od nVidie a jejich maximální síle, kterou by rád znásobil v SLI módu, musí si vybrat základní desku s čipsetem Nforce 6. Například ASUS P5N-E SLI za 2600 Kč. Opět získáte garanci na podporu procesorů Penryn a jako taková je deska nejjistější SLI platformou do budoucna. Teprve za pár měsíců by se měly objevit desky s čipsetem NForce 7.
Pevné disky
Momentálně je pro nákup harddisku spodní hranicí 160 GB. Pod ní už se nevyplatí pevné disky kupovat, protože za jeden gigabajt zaplatíte zbytečně mnoho. Již za 1250 Kč získáte vynikající Seagate Barracuda 7200.10. Ale když si připlatíte mrzkých 500 Kč, dostanete už dvojnásobnou velikost od Samsungu. Vůbec nejvýhodnější je nakupovat 500 GB, zde dostanete za korunu nejvíce megabajtů. Kdo nemusí zbytečně šetřit, měl by volit právě tuto variantu, protože půl terabajtu, to už je fantastický prostor. Nabízí ho třeba Western Digital v tomto Caviaru.
Skříně
Ačkoliv to tak nemusí vypadat, skříně a zdroje se nevyplatí opomíjet a investovat do nich nejnižší částky, jaké jen připadají v úvahu. My vám zde předložíme několik skříní s již zabudovanými zdroji, notoričtí honiči frekvencí ale jistě dají přednost vlastním zdrojům a chladičům. To už je ale jiný příběh.
Jako výhodný rozjezd se jeví povedený middletower od Eurocase s 450W zdrojem za cenu 1700 Kč. Na naší nejlevnější PC variantu by tato skříň měla stačit bohatě a ještě má dostatek prostoru k upgradům. Rovněž energetická rezerva tu je značná. Velice pěkná je další skříň od Eurocase, která už ale disponuje 550W zdrojem a o něco vyšší cenou: 1900 Kč. Tento domeček stačí jak pro střední, tak nejvýkonnější variantu komponent, které jsme si tu rozebírali. Pochopitelně výběr skříně je možno upravit podle vlastních designových představ. Přeci jen je to právě ona, na co se z celého počítače budete dívat nejčastěji.
Ceny:
Nejlevnější PC: Za velice kvalitní stroj s dvoujádrovým procesorem, DirectX 10 grafickou kartou, 2 GB RAM, 160 GB na disku a slušnou základní deskou i skříní (mechaniku počítáme v průměrné ceně 800 Kč) zaplatíte bezkonkurenčních 12.000 Kč! I na takovém počítači si lze výborně zahrát.
Střední PC: Tento počítač už je opravdu výkonný. Bije v něm silné dvoujádro, grafická karta si troufá na hry v nejvyšších detailech, 2 GB pro tento stroj zatím stačí, 320 GB na disku je více než příjemných a celé to běží v pěkné skříni s 550W zdrojem a na pořádné základní desce. Zaplatíte (mechaniku dáváme v ceně 1000 Kč) kolem 17.000 Kč!
Nejvýkonnější PC: Jistě, nejvýkonnější PC možná není přesný termín, dalo by se postavit z ještě dražších komponent, výsledek by ale nebyl zdaleka odpovídající. Tento stroj je zkrátka ultimátní. Disponuje čtyřjádrovým procesorem, špičkovou grafickou kartou GeForce 8800 GT 512 MB, 4 GB RAM, 500 GB na disku, bytelnou základní deskou i solidní skříní. Co více si přát. Za to celé dáte (cenu mechaniky v takovém stroji předpokládáme 1500 Kč) nějakých 23.000 Kč. A pak, že jsou počítače drahé!
beer zas napsal peknej bullshit.
Az vam odejde grafika za 8cku tesne po zaruce, nebo vam nepujde vubec pretaktovat 90% noname karet), napiste dopis beermonsterovi jak moc ho mate za to radi.
s ramkama Transcend, deskou MSI a diskem Seagate.. sice nejlevnejsi, ale vyplati se to, kdyz je za par kil navic treba pamet Kingston, Corsair, OCZ a tak bych moh pokracovat?
mno tak cpu v dnesni dome c2d 8400 - autor je s 6750 trochu mimo. a desky Gigabyte GA-X38-DS4...atd o hw si radsi prectu jinde. zrad
zapomel si napsat ze si tyto "píííp" muzeme zakoupit u nejmenovaneho internetoveho obchodu.
Ja mam ramky od spolecnosti A-DATA, grafickou kartu od inno3D a jedu uz dva a pul roku vkuse pricemz pocitac je zapnut tak 12 hodin denne. Na vyrobci opravdu moc nezalezi.
Grafika nejde nataktovat? Co to? Pokud vím, veškeré grafiky se dají taktovat, jde o to, o kolik. Ano, jisté grafiky se dají taktovat lépe, ale jsme cenově jinde. S tou sestavou dole si zahraješ velmi krásně Crysis na high. Za 23 000 neber to.
klasicka chyba "Ovidia" :D
DPH? :P na barbone v konfigurátoru je to trošku dražší :/
nebrat !!!
z tych grafik, co su v clanku, nepojde dobre taktovat len hd 2600 xt. Ma pasivny chladic. V pripade, ze na kartu ale polzite nejaky 92 alebo 80 mm vetracik, zaznamenate sakra rozdiel, ale aj tak, hd 2600xt bezi na 800 mhz, to uz moc nenataktujete
3850 a gf 8800gt sa daju taktovat bez problemov s dost dobrym narastom vykonu bez potreby robit nieco s chladenim
myslim, ze clanok dobry. autor sa sice velmi nevyzna, ale pre tych, co sa vyznaju este menej, to je pekna pomoc.
S niektorymi vecami nesuhlasim... 1. procesory AMD sa podla mna oplatia viac ako Intel, co sa tyka nizsej cenovej kategorie. Osobne mam x2 4400+, da sa dobre pretaktovat a ma vybornu cenu. Rozhodne by som nekupoval intel c2d E4500, kvoli 800mhz FSB, spomaluje to cely system.
2. Co sa pamati tyka, neviem, co za znacka je transcend, ja by som bral OCZ, ak chcete mat radost z vraj kvalitnejsich pamati. Ak chcete RAM zadarmo, tak jednoznacne velmi spolahlivy polsky goodram 667MHz, rozdiel oproti 800 mhz je maly, plus idu aj taktovat. S goodram pro 800mhz nemam dobre skusenosti.
No, ako vacsnou znaciek co si tam pisal ani nepoznam, ale procesor by som doporucil (ako nadomnou) niake AMD-cko, lebo su lacnejsie ako (predrazeny) Intel s rovnakymi frekvenciami...
Grafu 88GT pre tu drahsiu zostavu, ale pre tie lacnejsie by som skor dpoorucil 8600 GTS, mam jednu a som velmi spokojny, lebo mi na nej Crysis v DX9 na high detaily bezsi s okolo 15 - 20 FPS
(DX10 nejdem komentovat, to mam skoro vsetko low - medium nastavenia s lagmi)
Kingston RAM-ky su dobre, sam ich mam
CPU: C2Q6600 @3.6Ghz
GPU: Gigabyte HD3870 512MB @845/2450Mhz
MB: Gigabyte X38-DQ6
HDD: WD Raptor 74GB + 2xSeagate Barracuda 750GB
RAM: Patriot 8GB 800Mhz
Zdroj: Nexus NX-8060 600W
Case: Thermaltake VA8004BWS Armor
Monitor: Samsung 22" SM 2232BW
Chladic CPU: Noctua NH-U12P
Chladice ve skrini: 2x120mm Noctua NF-P12-1300,1x 80mm Noctua NF-R8-1800 :)
Chladic chipsetu: Noctua NC-U6
Chladic GPU: Thermaltake CL-G0102 Duorb VGA
Chladic HDD: Nexus Frizzbee Inaudible
verdikt..kdo chladi ten jede :)
Kolik te to stalo? :D
jezis ste tu vetsina trosku mimo xD
HD2600XT 512MB...512MB zbytecnost to ta karta nevyuzije
pameti transcend?lol A-data Vitesta EE je strcej do kapsy jak nic
ten nademnou nekde jak psal ze e4500 diky 800MHZ FSB brzdi system tos zas vzal kde zas ses uplne mimo hochu xD...pokud se taktuje tak e2160 nebo e2180 je jasnou volbou...naky bludy o frekvenci sbernice a velikostu cache si nechte to je par drobnejch procent vykonu
desky msi zrovna nejsou to pravy stejne jako disky seagate rady 7200.10
a o zdroji eurocase uz ani nemluvim jak tohle nekdo muze doporucit fakt nechapu:/
Milý Gameparku, tento výběr je jasným příkladem toho, proč se vyplatí hledět si toho, čemu člověk rozumí nejlépe. ve vašem příapdě jsou to hry. Články o Hardwaru raději vynechte. Tento článek je neuvěřitelnou snůškou nesmyslů, špatných rad, které mohou být až nebezpečné ...
U grafických karet nemá smysl u nejlevnějších pořizovat 512MB verzi - kromě vyšší ceny (což se už nevyplatí) je přínos minimální a kdo to s hrami dnes myslí opravdu vážně pořídí za pár korun navíc odpovídající grafiku. HD2600XT sice ve své cenové hladině doporučuje správě, ovšem slušelo by se čtenářům říci, že tento model se aktuálně již pouze doprodává a nevyrábí se. V současné době ho nahrazuje model HD3650 a HD3670, což je pravda to samé akorát s 55nm verzí čipu, ale samozřejmě kupujeme aktuální věci ....
Z doporučení bych určitě nevynechal HD3870 512MB, který dnes dosahuje stejného výkonu jako GF8800GT 512MB, ale je v základu osazen lepším chlazením, má ve 2D výrazně nižší spotřebu a hlavě vyjde běžně pod 5500 korun. 8800GT je výkonově stejně dobrá grafika, ale dražší, s horším chlazením a celkově o něco vyšší spotřebou.
U pamětí bych doporučil spíše značku A-DATA Vitesta, Geil, nebo kingstone
U proceosrů bych AMD neodepisoval. X2 4000+ nebo 5200+ Black Edition jsou stále velmi dobré procesory a pokud někdo netaktuje jsou lepší volbou než cenově konkurenční Intel. Pokud se taktuje, pak samozřejmě Intel je jasná volba. Bohužel další váš typ je opět vedle E6750 není rozhdoně dobrý kup, když existuje na trhu E8400 ;) 45nm úspornější varianta stejného čipu. Kupujeme aktuální věci. U čtyřjádrových procesorů se sluší zmínit, že valná většina nových her je optimalizována a můžete vaše nové dvoujádro trápit na 4,0GHz jak chcete a ořád bude čtyřjádro na 2,4Ghz rychlejší. Také se sluší zmínit, že AMD má na trhu nejlevnější čtyřjádro za zajímavou cenu.
Doporučit základní desku MSI je skutečně vynikjaící nápad, základní desky MSI patří k nejporuchovějším vůbec bez ohledu na typ. 8 z 10 jde klidně s opakovanou závadou na reklamaci. V současné době v levnějším segmentu se vypaltí pouze Gigabyte ... následuje ASUS a DFI. Rozhdoně však nezle doporučit zákaldní desku ASUS s 650i SLI, když se přestává vyrábět a nahrazuje ji 750i. Bohužel tento čipset je poněkud problémový. Určitě by ale čtenáře zajímalo, že se pod čtyřjádrový procesor Intel hodí nejvíce X38. U AMD zase volíme výhradně nové čipové sady 770/790.
Asi nejtragičtější rady udílí autor v oblasti skříní a zdrojů, doporučit výrobe EC, za to bych pověsil autora za uši do průvanu. Za 1000 korun dnes pořídíte vynikající zančkové skříně skutečných výrobců - CoolerMaster, Enermax, Thermaltake ... za 1200 korun je na trhu kvalitní Seasonic OEM 400W za 1500 je to už 500W Seasonic OEM. Nic jiného se nevypaltí na zdrojis e nešetří! Nerozhodují ani tak Watty, jao účinnost. 550W skorozdroj Eurocase je jako 350W zdroj s tím rozdílem, že vás ten Eurocase sežere na elektřině díky své mizerné učinosti.
Celkově doporučuji se na Gameparku raději věnovat hrám a podobné doporučení nechat na jincýh, kteří se hardaru věnují dnes a denně. Nic ve zlém, ale uvedeným článekm spíše dostanete lidi do potíží než jim pomůžete ....
AMD Sthlon 64 x2 Dual Core 5200+ (2x 2,71GHz - 65W) , deska ASUS M2N-X (nForce) , grafarna MSI V088 - NX8600GT 512DDR2 (nVidia) , RAM Kingmax 2x 1024 MB / 800MHz DDR2 (v dualu) , k tomu skrin se zdrojem (W nevim , ale dost)
vse za 9800,- vcetne DPH
mechaniky a disky vlastni - SATA
koupil jsem nove LCD za necelejch 5000,-
FULL - NFS Prostreet , BIOSHOCK , COD4 , MOH Airborn atd...
Skoro full - Crysis a na dalsi se necham prekvapit
nepocitam HDD a DVD , Mousa a klavesy pokud mozno kvalitni sound (radeji sluchatka) tak za necelejch 15000 myslim si solidni herni vykon
Bob_B :-)
takova kritika tady, to se jen tak nevidi :F
Díky za ušetření spousty psaní. :) A máš pravdu, samozřejmě.
Moje osobní preference:
- Základní deska DFI 790/X38 chipset (pak buď 45nm Intel, nebo Black Edition 5000+)
- OCZ/GeIL ramky (800MHz CL 3 pro AMD, nebo vysoko taktovaný CL5 pro Intel)
- HD 3870/8800GT (na tom jediným se s autorem článku shodnu, jen dodatek.. ne MSI a ne Sapphire)
- zdroj SeaSonic nebo něco adekvátně kvalitního (SeaSonicy jsou best)
- harddisk je tak trošku otázka zkušeností, mě vždycky perfektně fungovaly Seagaty, ale vcelku cokoliv dle libosti, jen bych asi nebral Raptory, moc dlouho nevydrží.. i když jsou nejrychlejší
- vypalovačka LiteOn, ASUS, Pieoneer
- bedna ASUS, Thermaltake v podstatě cokoliv ze slušnýho plechu dodržující standartní rozměry (EuroCase NIKDY!)
cca je to komp tak za 20k, nešetřit na desce a zdroji, se zbytkem se dá vždycky něco dělat.. ale blbá deska nebo zdroj dokážou podělat vše..
jeste jsem nemel potrebu nekdy neco taktovat nebo chladit , souhlasim s nazorem takty pro intel , s AMD nebyl nikdy problem aspon u me ne , vykon/cena tod vse
já sem si to vybral takhle
Deska: Gigabyte P35-DS3 (rev. 2.0): 2400kč
Procesor: Intel 8200 :4000kč
Grafika:Gigabyte HD 3870 :5500kč
Ram:Adata Viesta 2Gb: 1200kč
Zdroj:Forttron Bluestorm :1500kč
Zbytek Case mechanika a disk ze starého kompu....dohromady upgrade za 15000 kč a jede všecko na Full
Ma uz par let, drobecek, tak ho neodsuzujte... Svýho času byl opravdu dělo. Je to Intel Celeron D 2.55Ghz socket 478, ASUS P4R800-VM, Kingston 1x 1024MB, 3x 256MB DDR400, Ati RadeOn X1650PRO 256 GDDR3 AGP 8x, zdroj - bohužel EUROCASE 450W... Fotr je strašnej škrt a mně se bohužel nepodařilo ho přesvědčit aby koupil o pár stovek dražšího Fortrona (von mi dělá kázání i vo tom, že je lepší koupit minerálku za 2.50 kč litr než 4.50... Fuckt hroznej skrblík :´(, kterej na mé rady ohledně PC nikdy nedá když ví, že se mu to nějak nehodí.. Mám ještě 300W Fortrona, ale bojím se, že by se to dohromady neutáhlo... P.S. Nevíte někdo o 3 GHz Pentium 4 Prescott nebo Northwood? Všecko je lepší než Celeron D, i když Prescotty dost kotlí...
A když tak doporučte mi nějaký herní dělo do 15.000 který si dá napohodu Crysis a všechny nové hry - pokud možno z kvalitních komponent. Ten starý PC nechám bráchovi...
se smát... (((: hlavně skříň a věta tipu "velice pěkná skříň EUROCASE"!! to mluví za vše... navíc s pochybným zdrojem 450W ( (:
CPU: AMD X2 4200+EE
GPU: ASUS 7950GT 512MB
RAM: Kingston 2x1GB DDR2 800MHz
MB: ASUS M2N-E SLI
zdroj: Zalman 460W
(^tohle me stalo pred 8 mesici 15k)
HDD1: Seagate 80GB (jeste ze staryho kompu)
HDD2: Seagate 300GB
mechaniky: 3x Lite-On (DVD palirna 1673S jestli to nekomu neco rika, taky uz starsi model, ale porad skvele jede)
ASUS, LEADTEK, GIGABYTE, ZALMAN, FORTRON, THERMALTAKE, KINGSTON, OCZ, A-DATA, SEAGATE, CREATIVE, FUJITSU-SIEMENS, LOGITECH, LITE-ON to jsou znacky co ja preferuji a s kteryma mam osobni zkusenoti at jsou v mym kompu bo jinym co sem stavel, nikdy nebyli zadny potize vsechno skvele slapalo. co se tyce procesoru a grafik tak volim AMD - pomer cena/vykon a nVidii - .... rulez :D
Nejlepší ramky jsou opravdu od kingston sice jsou o něco dražší ale zase o něco lepší :-)
nejlepší je kupovat ramky v dualu
davam za 10
ddworld zavital na gamepark..tady se chodim zasmat "zarucenym novinkam" ktere u tebe vidim mesic predem...jinac tyhle sestavy (bez urazky) by splacal 10-ti lety kluk lepe :)...
jinac muj vyber na vykon za dobrou cenu :)
platforma AMD
AMD 5000+ Black box, 2GB RAM Patriot 800Mhz CL4, HD3850 512MB, Fortron BlueStorm 400W, 320GB HDD Seagate Barracuda, Gigabyte MA790X-DS4, chladic Noctua NH-U12P, skrin Thermaltake VG1000BNS WingRS100
platforma Intel
C2Q6600,Gigabyte HD3870 512MB,Gigabyte X38-DQ6,Seagate Barracuda 750GB,Patriot 4GB 800Mhz, Nexus NX-8060 600W,Thermaltake VA8004BWS Armor,Chladic CPU Noctua NH-U12P
ps: sledujte od pondelka pctuning..obr slibil nadilku produktu od AMD (i recenzi CF 3850)..to se zase nasmejeme :) ..
pri obrovske skale komponent na trhu je naprosto jasne, ze co clovek, to nazor, kazdy navic vychazi ze svych vlastnich zkusenosti. rozhodne vam je neberu, ale nejaky to PC uz jsem taky postavil, takze to rozhodne neni strelba od oka. nikdy jsem nemel problem se zakladni deskou od MSI a mozna vas to prekvapi, ale ani s no-name pametmi typu transcend nebo a-data. vzdycky slouzily skvele, stejne jako ostatni v clanku zminene znacky. jedine s cim jsem kdy mel problemy, byla rada Radeon X1000 od ATi. radeony jsou asi obecne poruchovejsi nez geforce, na druhou stranu reklamace funguje a zdaleka nejde o pravidlo.
VIZ KOMENTARE
JAKO MICROSTAR PORUCHOVY A GIGABAIT DOBR xD
BYL TO PRAVE GIGABITE CO SEM REKLAMOVAL NEKOLIKRAT ZE STEJNOU ZAVADOU
a pak ze lidi nemaji prachy :))))
main compl:
Core duo 2 E6750
2GB ram 667mhz
GF 8600GTS od leadtek
HDD 320+500GB SATA2
deska Intel P35
LCD LG 19" WS 2ms
vsecko na full u new hrach jako crysis odstranuju stiny a stinovani
dneska to neni ani tak o znacce jako o typu.
jinak, kdyz uz davas odkaz na shop s kartou, tak aspon at ten shop tu kartu ma skladem. Ona cena 6200 za 8800GT je pekna, ale je k nicemu, kdyz tu kartu ani nemaj. Cena ty karty se totiz u nas pohybuje +-7000 a to je sakra rozdil. To uz bych radsi doporucil HD 3870, ktera je sice o (5-10fps) pomalejsi, ale nejmin o litr levnejsi.
A-DATA a no name? od kdy?!
nejlepší na tunění trotle
naka diskriminace...
Hele nemohl by mi někdo poradit jak se taktuje core 2 duo? Nevim co mám v biosu nastavit abych mohl nataktovat obě skořápky. Vždycky nataktuju jenom jednu. Verze biosu je 1803. Díky za radu.
myslím, že ty ceny sis trošku vymyslel, mě to přijde trošku moc levný na to co v tom PC je....
mam monitor LCD 22" s portem DVI-D a zběrnici AGP - ATI hodně špatná kombinace a chci si koupit NEW grafiku vypadá že si budu muset koupit novou základovku:D
Podle me to je sice pekny ze ten komp bude stat 23 000 ale podle me by ste ho ani nezapli pac ty komponenty k sobe moc nepudou:-DDD
A kdyz chcete delat neco o hardwaru tak se nekoho zeptejte a nebo piste jen to o cem vite nebo o tom co mate¨.....tohle co ste nabydli je trochu na nic
Jako mé stačilo že sem vidél na začatku 8800GTX jako ,,haigend,,:)) stačilo by 2xHD3870 máte daleko vyšší výkon za mnohem méně peněz
co by na tom nefungovalo?? na tom kompu za 23k.
teda, HW uroven tu nikdy nebyla nijak extra vysoka, ale tohle je doslova snuska s prominutim sracek :)
az budes vedet, o cem pises a budes v obraze (specielne EC zdroje me pobavily) a taky budes vnimat tak trochu novinky v deni problematiky, zkus vyplodit dalsi clanek, nebo spis newsu, tam nenasekas tolik chyb
si tam dej redukci?
ok sry, ja tam po ranu videl VGA, ted jsem vstal X_X
Sice nachapu jak muzete zverejnit tak zcestny clanek. Ale kdyz už chcete poradit jak usetrit poradte dobré komponenty které mi zákazník nebude nosit pravidelne zpatky. Pak si tu nejaky 13lety parchat precte o desce od MSI a grafice ATI nenecha si poradit a za mesic po nakupu mi budou volat jeho rozhorceni rodice co ze jsme mu to prodali za ksunt.
JINAK BEERMONSTRE zdorj EC450W je nejhorší vůbec. jedná se o vadnou serii disponující napetím 11.3v na 12v vetvi a 4.5 na 5v. Nemluve o znacne poruchovosti. Psaní recenzí není jen projití nejakeho eshopu a vybrání komponent. Žádám GP o výmaz tohoto článku než si to stihnou přečíst všicni co tomu nerozumi stejne jako beer. Opravdu by to nam pocitacovym prodejcum usnadnilo zivot. A nakonec zakaznikum taky.
musim souhlasit s beermonsterem, sestaveni kompu zalezi na prislusnych zkusenostech te ci one znacky, jako pokud vam komponenta jede tak jak ma a to by meli splnovat vsechny komponenty, pak si nei na co stezovat, pripada me, ze nekteri co tady odpovidaji vidi nejprodavanejsi znacku a uz reptaji co by nani melo byt spatne, panove a damy, zkuste si nekdy sehant info o nejakem HW bez toho, abyste vedeli co je "kvalitni" nebo "nekvalitni", kazda firma dela co umi a kazda firma se snazi byt v necem lepsi nez ostatni (v dnesni dobe to je spis o OC), tze abych to shrnul, pokud danou znacku neznate nebojte se ji koupit, reklamace je tady porad, tze mozna vymena je tu vzdycky, to ze se nakytne par vadnych kusu tu je porad, preci jenom se jedna o seriovou vyrobu a ita neni neomylna, vazne nema rad lidi, co si tu koupili jednu komponentu, ta jim jede a rikaji ze je best oproti ostatnim, kdyz ostatni ani nezkusili
pokud jde o me zkusenosti s HW, tak pro komponenty doporucuji tyhle znacky:
case: zalezi na vkusu, jak se vam zrovna ta ona bedna libi, zadan znacka tady nehraje roli, je to jen kus plechu na ktery se budete cucet..
deska: zadna ze znacek neni spatna, zalezi na tom, jaky druh karty procesoru a GK cete osazovat, pro nVidiu, doporucuju P5N32-E SLI do Asusu, podporuje 4 jadrovy procesory intel, podporuje SLI provedeni, coz je pro tyto druhy karet nejdulezitejsi, pokud jde o ATI, tak zase to sami, vybirejte tak aby vam umoznila met zapojeni crossfire a zaroven,aby podporovala 2 az 4jadrove procesory
RAM: mam zkusenosti s AData a Corsairama a pokud vim jedou skvele
GK: pokud chcete dobrej vykon za cenu pod 4500, ATI je nejlepsi volba, pokud si uz za o neco vetsi vykon chcete zaplatit, GF8800GT je nej, je levnejsi nez jeji sestricky GTS, GTX atd a poskytuje prakticky podobnej vykon, GTS je tusim zhruba o 10-15 framu navic a je o 2000 drazsii nez GT (tedka se uz mozna cena snizila)
procesor: pokud hcce jit s dobou a chcete met nejluxusnejsi kousky, doporucuju Intel(duo je levnjeis nez quad, nicmene quad doporucuju do budoucna) a pokud chcete mit levnejsi, black edition Phenom od AMD bude stat zato
zdroj: obecne doporucuju kupovat zdroj s vetsim vykonem nez 500W, pokud chcete mit ty nejlepsi komponenty, pokud budou levnejsi, zhruba 450W staci, ale pod bych nesel, musim rict ze sem byl vzdycky spokojenej se znackami EUROCASE(ano, i s timto sem byl spokojenej) a FORTRON, pokud se vam neche moc platit, eurocase je jasna volba a musim rict zz ta druha EC, kterou beermonster predstavil si nemuzu vynachvalit, kamarad ma o 1000 drazsi case s FORTRONEM a jede stejne bez problemu, pokud chcete tu 1000 usetrit, EC doporucuju
Beermonster napsal opravdu slušný článek a docela dobře poradil noobům, kteří by si pc za jeho 23k nechali postavit či koupili hotový za 30k,
ram paměti o lepších časováních beztak nezmohou u intelovských procesorů mnoho či nic.. na značce téměř nezáleží neboť to že kingstone nebo co to nabízí doživotní záruku je k hovnu - ram paměť téměř neodchází do nebe
u disků je to celkem jedno - nejlepší je asi samsung
desku bych volil osobně od Gigabyte
grafická karta - hmm, kolik dáš peněz to máš, budeš-li ji dobře chladit, nebudeš-li ji taktovat jak ichytyl, tak vydrží s přehledem 3-4 roky
case to je šumák, třeba krabice od bot
zdroj - investuj alespoň 2k neboť výkonnost ve wattech nic neznamená! záleží zpracování tedy na značce... levné zdroje obsahují méně kvalitní kondenzátory a výkonové tranzistory a stabilizátory, které se časem unaví...
nazdar
hahaha, stále se lidé nepoučili... není možno je rozumně využít ...
at se jde s intel core2duo zahrabat
AMD athlon 6400+
je to dvoujadro na 3,2GHZ s otevrenym nasobicem a na alza.cz za 4000 kč
MSI K9A2 CF-F (AM2+) - 2200Kč ; AMD Athlon X2 6400+ - 3800Kč ; 2x2Gb DDR 800Mhz - 1600 Kč ; ATIAMD Radeon 3850 512 DDR 4500Kč .... CS:S v 1240x1024 AA/AF 8x/8x , HQ - v de_Dust2 to v 5v5 pod 145 FPS neklesne , průměr kolem 195 FPS :) Za ty prachy, neberte to ... crysis jede na Ultra Hight taky slušně plynule (nestalo se mi, aby to někde zlstalo viset, nebo bych musel čekat až si PC umane a najede) ;-)
Procesor-Intel Core 2 Quad Q6600 2,40GHz (8MB/1066) 6120,-kč
Deska - Gigabyte EP35-DS4 P35 s775 3900,-kč
Grafika- PowerColor ATI HD3870 PCS 512MB DDR4 5500,-kč
Lcd - SAMSUNG 226BW 22" TFT 2ms DVI Silver/Black, TCO03, 3000:1 7700,-kč
zdroj - Corsair Power Supply HX620 620W 3000,-kč
skřín - CoolerMaster Mystique 631 Black 3000,-kč
RAM- DIMM DDR2 2048MB 1066 DC KIT (2x1024) TRANSCEND 5-5-5-15 aXeRam 2000,-kč
Z grafickych karet bych to HD2600 moc nedoporucoval - sice ma podporu directx10, ale tot vse. Za stejne penize muzete mit vykonnejsi x1950.
Mim favoritem je HD3850/70 512mb - za ty penize je to nejlepsi volba.
Věř mi že 4jadra využiješ jen musíš mít grafiku která je zaměstná :D. Na renderování je to taky pohádka.
1. 800MHZ fsb sice, intel spomaluje, ale ne tak radikálně, a pořád je to lepší pro OC než 1333Mhz...
2. transcend jsou docela dobré moduly a to ještě s doživotní zárukou...
3. základ kvalitního počítače je MB
4. nepředceňujte výběr zdroje!
5. cokoliv od nVidie z řady 6 a 7 je hnus :) momentálně její nejlepší karta je 8800GTS 512MB, radeon HD3870, se už 8800GT vyrovnal +-5%....
bachna u 8800GT na bsod a přehřívání...
6. doufám, že tu budu psat HW sekci... bude změna...
nevim proc tady mate ze 8800GT je lepsi jak HD 3870...3870 je vykonejsi jak 8800gt sice ne az zas tak omoc ale je a jinak nwm proc tu nejsou procaky od amd.. zatu cenu a vykon sou dobry a stim ze se 4jadra nevyuzijou tak to je tim ze tvuj softwaru nevyuzivaj naplno vsechny jadra
Svým obsáhlejším komentářem jsem se nechtěl nikoho dotknout, nicméně chybou mnoha podobných článků jako je tenhle, je právě to, že autor má nějaké osobní zkušenosti, které jsou ale velmi omezené a nevztahují se na širší škálu aktuálních výrobků. Někteří asi vědí, že se zabývám často právě přehledy aktuálních počítačových sestav měsíc co měsíc. Jenže také k tomu mám potřebné informace a potřebné zkušenosti s jednoltivými doporučenými i nedoporučenými komponenty. Testuji velké množství hardwaru. Jen tento týden tu mám 6 základních desek včetně nových úsporných variant Gigabyte. O procesorech a základních deskách se ani nezmiňuji. Mám přístup k věcem dříve, než se o nich vůbec dozvíte z aktualit. Takže článek dělám na základě našich zkušeností z podrobných uživatelských testů, ty však zahrnují ten nejaktuálnější a co možná nejširší sortiment hardwaru. To je ale jen část nutná k sepsání podobného doporučujícího článku ...
Další podmínkou je i znalost toho, jak se daná komponenta chová v provozu, komaptibilita, jaká je reklamovanost atd. A na tohle už bohužel nestačí ani mé časté testy (nejsou tak dlouhé aby se některé problémy mohly projevit). Rozhodně na posouzení reklamovanosti nestačí osobní zkušenost s reklamací jedné desky ;) Takže zde musí nastoupit sběr informací od distributorů, nebo zástupců jednotlivých značek a něbo velkých obchodníků, kteří informace rádi poskytnou, protože mají zájem prodávat takové zboží, které se méně reklamuje - kvůli nákladům. tyto informace si průběžně zjišťuji měsíc co měsíc ....
Výsledkem pak jsou mé články a doporučení:
http://www.ddworld.cz/sestavy/10.html
http://www.zive.cz/Hardware/Nejvyhodnejsi-sestavy-na-leden/sc-30-sr-1-a-139726/default.aspx
http://technet.idnes.cz/pocitacove-sestavy-co-se-dnes-vyplati-ve-sleve-koupit-pfu-/hardware.asp?c=A080122_172120_hardware_NYV
Zkrátka si ty doporučené sestavy necucám z prstu na základě osobních zkušeností s jedním PC nebo jednou značkou hardwaru. Dělám ta doporučení na základě nejlepších a nejaktuálnějších informací a faktů, které jsou v dané době dostupné. Musím ale přiznat že čas od času udělám i tak chybu a třeba další měsíc musím doporučit trochu něco jiného, ale dělám to nejlépe jak je to možné a nelze podobný článek sestavit jen na základě omezených zkušeností, bez podrobných informacích o nových komponentách, jejich chování, vzájemné kompatibilitě a informací ohledně reklamovanosti. Tento článek musím označit za značně neúplný, chybný a v konečném důsledku i nebezpečný. Jako příspěvěk v osobním blogu - nic proti, ale jako vážně míněný článek na čteném magazínu, tak to se opravdu nepovedlo. Já nekritizuji bezdůvodně a nekritizuji z pohledu šťourala, co nemá co na práci - samozřejmě nabízím svou pomoc, rád pro Gamepark udělám po domluvě čas od času článek s výběrem herně orientované PC sestavy. Rád bych prostě aby podobné články měly skutečně hlavu a patu a byly dělány na základě faktů, ne omezených zkušeností.
Kdo v soucasny dobe koupi neco jinyho nez novou Core 2 duo E8*** radu, tak je magor a nevsim sem si ze by byla v clanku o techto procesorech zminka. Ty procesory o kterejch se tam pise pudou v polovine tohohle roku pryc z trhu a uz ted sou na nic. 45nm vyroba rullez a to ze tam neni AMD je docela jasny, protoze amd v soucasny dobe nema odpoved na nadvladu intelu.
Sice neni nejlevnejsi, ale jsem max. spokojen. :)
Motherboard: ASUS Striker Extreme
CPU: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
Chladič na CPU: Noctua NH-U9F (pasivní)
GPU: 2x Zotac NVIDIA GeForce 8800 GT
Ram: 4x1024MB A-Data Vitesta Extreme 800MHz
HDD: Western Digital 750 GB (WDC WD7500AACS-00ZJB0)
DVD: 2xASUS DRW-2014L1T
Monitor: Samsung SyncMaster 931BW/906BW/931CW (Digital) 19´
Zdroj: Fortron Epsilon 600W
Case: Asus Vento 3600 Black
Mouse: Genius Navigator 535
Klávesnice : Obyčejná Genius (nejhorší komponenta)
:))
No a jak to běhá?
Špičkově, např Crysis v max. rozlišení co dovolí monitor (1440x900) na max. detaily s 16x antialiasingem bez škobrtnutí. Jsem opravdu maximálně spokojení. PC má rezervy i do budoucnosti. Ale kdoví, jak ta budoucnost bude dlouhá že? Nejrychleji zestárnou grafiky. Už teď jsou slabé. To ostatní myslím stačí výkonostně na dlouho. Snad se nemýlím.
Jinak souhlasím s ostatnímy. Na zdroji a desce se nevyplatí šetřit. A Eurocase je opravdu lowend, který nemá ani pořádně vyřešené chlazení a komponenty se v něm přehřívají.
:))
Moc vas prosim kde se da sehnat ten nejvykonesi pc jak je na konci clanku???
WampyreCZ kolik te stalo to pc?
super, jen tak dál
To ze mas prachaty rodice neznamena ze jsi dobrej :D. Navic SLI ....... mimochodem mam lepsi.
Nemam prachatý rodiče, už více jak 10 let pracuji. Tak když o mě nic nevíš, tak tady nepiš takový kraviny. A že máš lepší PC? Spousty lidí má lepší PC, to není nic neobvyklého. Nikdy jsem neřekl, že mám nejlepší PC. Mám PC takové, jaké jsem si sestavil a jsem s ním naprosto spokojený. Pokud s tím máš nějaký problém, tak to je tvůj problém. Nijak se nechlubím tím co mám, lidé zde psali svoje sestavy, tak jsem prostě napsal svoji. A uznávám, že nebyla nejlevnější. Ale jsem s ní max. spokojený. Pokud někdo má bohaté rodiče, nebo si sám vydělává, můžu takovou sestavu vřele doporučit. Nebo nějakou podobnou. Tak zdarec pařani.
Už tu to někdo řekl,ale doopravdy by tam měla být doporučena i 3870.
Dobra reakce.... Hadam ze ne kazdy v teto diskuzi je <15.
Zakladni desky od MSI opravdu moc nemusim. Osobne bych rozhodne doporucil spis ten ASUS.
ja mam AMD x2 5200+(2.6Gh),2gb ram,geforce 8600gt 512,400gb hadr a mam to zadarMO :D:D:D
jak si tu kazdej kdo ma vykonej pocitac honi ego
No možná někdo nebude souhlasit , ale ASUS už není co býval a kvalitativně není o nic lepší než MSI , docela se zhoršil , osobně preferuji GIGABYTE nebo DFI
Není nad to si koupit drahé PC a na dotaz "a v čem to máš?" odpovědět EUROCASE :D:D:D:D:D
Nj to se vam vsem kupuje pc kdyz vsechno cvaka tatinek :DDD
Kde je MafesX, nebo jak se píše, a ty jeho moudra?
Když HDD tak 150gb raptora 10k otaček je 10k otáček a to mi nikdo nesebere.
re: LogT
Ty asi taky nebudes moc velkej HW znalec co? Jak muzes tvrdit, ze cokoliv od nVidie 6. a 7. rady je hnus?! Ty si snad mel uplne vsechny karty tehle 2 rad?! Ja mel 6600GT 128MB, 7600GT 256MB a ted mam 7950GT 512MB a nikdy jsem si na nedostatek vykonu nestezoval, dokonce nebyly vubec nejak poruchovy.
re: D@vy_JoneS
Mel jsem 3 desky od ASUSu, od sebe byly dobove vzdaleny asi rok a rekl bych, ze se kvalit spis o neco malo zlepsila. S vecmi od MSI zkusenosti nemam takze o tom pomlcim.
Ted k ostatnim. Co se tyce Eurocase tak jsem mel od nej jeden 300W zdroj, mel jsem na nem 3 mechaniky, 2 disky a tenkrat jeste AMD Athlon A64 2800+ a jeste nejaky kosmeticky kravinky. Nemohl jsem si stezovat byl stabilni, pak ovsem prisla 6600GT a s ni extra napajeni, kvuli ni a SATA disku jsem musel ten zdroj vymenit za Fortron, protoze ten zdroj nemel dostatek konektoru a ja jsem byl linej si koupit rozbocky.
DigitalDooM jak si tvrdil, cituji:
Zkrátka si ty doporučené sestavy necucám z prstu na základě osobních zkušeností s jedním PC nebo jednou značkou hardwaru. Dělám ta doporučení na základě nejlepších a nejaktuálnějších informací a faktů, které jsou v dané době dostupné.
Tak si myslim, ze by si mel do toho zahrnou i nejake osobni zkusenosti at Tvoje ci Tvych kamaradu nebo kolegu. Protoze ne vzdy muzou byt ty infomace presne. Hadam, ze do toho pocitas i jednotlive testy ruznych komponent, ty taky nemuseji vzdy ukazovat pravdu. Neni nad to mit i osobni zkusenosti, protoze vis na co se spolehnou a na co ne. A ne to potom treba svadet na to, ze tam to psali. Neber to nejak spatne jen rikam, ze by se meli i osobni zkusenosti pocitat samozrejme ne jak si psal jen s jednim PC nebo jednou znackou HW.
Hectic ty si krasny priklad: INTEL inside, IDIOT outside. Ne kazdy je takovy fanatik a ne kazdy ma penize na to, aby si kupoval nejnovejsi procesor od INTELU!! Takze jako magor mi prijdes TY :) To, ze tam neni AMD je chyba autora, ktery je ocividne zasedly na urcity HW ne kvuli tomu, ze ma INTEL nadvladu. Krom toho lidi, kteri kupuji procesory jen od INTELU kvuli OC nebo kvuli tomu, ze ma momentalne lepsi pozici na trhu nez AMD, nejsou v poradku ;)
P.S. Kdyby chtel nekdo kritizovat, ze tu nejaky GP dite (Ja) dela ze sebe chytrolina, tak je mi 21 let a na GP travim min casu jak polovina lidi co zde psala :)
c
chyby se omlouvam a za chybejici pismenka taky blbne mi klavesnice, jeste jsem nenasel tu pravou :)
....nac se hadat..sak je to fuk.:-)..akorat se vam tu vysmeju vsem..nerozumim tomu jako vy...ale zas tak blbej nejsem....si chvilku pockam ne....a co znamy?....takovy veci za takovou cenu..:-D:..bud to pockam az to klesne...coz urcite...pak jeste nekde schrastim od znamejch za polovicku...nebo za nakou smelinu...a takovej komp...jako je tam za 23000 nebo kolik...tak jeste lepsi..tak za 8000 litru je muj :-D..ahahah... nejni nad to mit pratele...
..proc furt...kazdej resi jesi tamten nahodou nema o 512mb vic pameni..nebo jesi tamhleten jede o 233mh navic...nebo jesi tamhle to de taktovat...nebo to nejde...no..proste.:-) lol.....to prejde...chce to pohodu a klidek....
Já teda nevim, ale raději by sem vyměnil tu 8800GT (6200,-) ZA HD3870 která stojí (5200,-) a výkon má srovnatelný a jestli budu mít o 1-3fps míň mě opravdu netankuje když ušetřim litr :o))
GT není špatnou volbou, ale je strašně drahá :(
Paměť Transcend, grafika ATI a deska MSI? To bych se musel zbláznit, když desku, jedině Gigabyte, paměť Kingston a grafiku? Nvidia. A určitě je zbytečná 8600 s 512 MB. Mám 7300 GT s 256MB a jede jak ďábel na maximální antialiasing. A stála mě před měsícem 1700 ká.
no vcelku máš pravdu, ale on se alespoń autor pokusil poradit, a poradil sic ne nejlépe, ale dobře pro noobi, kteří by beztak zašli do obchodu ala mironet a nechali se okrást...
je dobře že si utrousil i o možnostech reklamace, neboť to je docela důležitá...
zkus tedy sám psát velmi fundované články, objektivně, vše zahrnujíc... neni to lehké, tak bych zase až tak nehaněl snahu beermonstera
nejhezčí je, že zde většinou reagují nezkušení uživatelé, kteří jen někde něco zaslechli, zahlédli reklamní spot či článek, nebo kamarád říkal, že ...
pro všechny : buďte trošku soudní!
Jak víš, že bude lepší, ty šmelináři? :o=/ Až si takový komp seženeš za 8 litrů, bude to kancelářský komp, nVidia bude mít asi GeForce 11 a ATI bude mít HD9xxx :D Už to vidím, hlavně že budeš mít "ten nejskvělejší" komp za 8 litrů... Nevím, jak ty, ale já nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci :P
Díky za radu, ale už tak nějakou dobu činím, nebo se o to alepoň snažím ;) Kromě svého webu píši pravidelně podobné články pro živě, technet.cz i papírových speciálů MFDnes ...
soudni? SOUDNI?! Jak muzeme byt soudni kdyz pise cituji:
Jelikož se Intel podle našeho názoru vyplatí i co do poměru cena/výkon, nedoporučíme v tomto přehledu žádný procesor od AMD.
Spravnej recenzent by mel byt nestranny a nepsat tady takovyhle bullshity!!!! Proc tam neni AMD?! Protoze si myslej, ze Intel ma lepsi pomer cena/vykon? To je hnus velebnosti, jdu blejt. Sam pak recenzoval clanek s nazvem nejak: HW s dobrym pomerem cena/vykon a demonstroval tam obrazky z 3Dmarku na HW (najdete si to pak pochopite) a ty jasne ukazovaly, ze AMD ma lepsi pomer cena/vykon nez celej posranej Intel! Takze ne nebudeme soudni!!
Máš naprostou pravdu ... AMD má opravdu mnohem lepší poměr cena/výkon... A beer by to měl vědět, když se zajmá o HW sekci, stejně mi to přijde "blbé" s 8800GT za 6.200 když může mít majitel ATI HD3870 za 5.200 velmi podobně výkonou...
Beer dělá chybu v tom, že nenabízí alternativu, ale pouze napíše jednostraný článek.
no já jsem to po pravdě úplně celé nečetl, respektive prolítnul fakta, takže jsem si toho nevšiml, avšak jsem tam do svého příspěvku napsal, že by to chtělo psát objektivní a fundovaný článek
...
Mas pravdu je to spatny, ze dela jednostrany clanek. Nastesti ja se v tom vyznam na tolik, abych si postavil kompa, ktery mi vyhovuje. Ale co treba takovy clovek co nema i ty nejmensi zkusenosti? Jak muze vede, ze konkurence neni treba lepsi? (viz. muj predesli komentar o procesorech)! Ted si predstavte, ze bych nemel moc penez a dal na radu beera a pak se dozvedel, ze AMD je na tom s tim pomerem lip. Co byste delali Vy? Asi by Vas to hodne rozcililo. Proto jednu mensi radu: Sledujte i jine weby a porovnavejte ceny v e-shopech at mate aspon torisku prehled.
Ano, toho jsem si vsiml. Jen jsem tim chtel rict, ze nebudu soudny dokud autori nebudou vice objektivni.
jo tak to děláš dobře, ZIVE.CZ (čtěte živě.cz) je opravdu dobrej web, rozhodně jsem tě tím předchozím příspěvkem nechtěl nějak poučovat - spíš to bylo pro ty velký huby
no jako kdyby tady člověk věřil každému slovu zdejších specialistů, za chvíli by z něj byl neurotik
no víš ono napsat AMD je lepší v poměru cena výkon jak INTEL, ale jejich procesory se nedají doslovně porovnávat jako ATI vs. nV... mají své klady i zápory
ale až tak špatně radící článek to není!!! rozhodně byste měli více muziky z tohot článku nežli za stejné peníze už postavený komp od renomovaných prodejců
Jeden z mála lidí co je tady schopný si sám postavit PC ... To samé u mne NIKDY by sem nechtěl sestavu z obchodáku, někdy ty jejich sestavy jsou opravdu na zvracení :)) Stavim PC už něco přes 12let... Takže prolezání webů je první dobrý krok jak se zajmat a dokázat porovnávat...
Tak jsme to oba mysleli ... článek dobrý, ale škoda, že beer nepřidal více alternativ, nehledě, že si sám popírá další novinku o poměru cena/výkon o pár hodin vydaný později :o))
no to je právě to umění napsat a vystihnout podstatu věci - to každý neumí - proto se tak nějak zastávám beermonsterova názoru na věc
ano mas pravdu ze Intel a AMD se nemuzou uplne srovnavat, me proste slo o to jak uz to tu rikal i MafesX, aby tu bylo vice alternativ. ale jo souhlasim, ze je to dobry pro ty co si nevedi rady jen ty alternativy no :) A pro Beera rozhodne jsem Te nechtel nijak zahanbit nebo tak neco, ale mel by si cist i vice komentare co si lidi mysli, pak by si byl urcite schopny to zvladnout lip ;)
no vtip je v tom, ze v novince vetsinou - stejne jako v tomto pripade - citujeme nejaky zdroj, zatimco hw radce je uz z podstaty veci vic subjektivni zalezitost. samozrejme, ze se tam dala zahrnout amd alternativa, ale staveli jsme zkratka platformu intel, ma jit o urcite, ne vsevedouci doporuceni hracum, kteri se ve svete hw neorientuji tak dobre jako vsichni ti samozvani prebornici v technice, co se v komentarich vyrojili. pokud chcete jit do hloubky, jdete na specializovane weby, kde vam poskytnou tolik alternativ, az se vam z toho hlava zatoci:)
Chapu, ze si se snazil udelat jen Intel alternativu jak si psal, ale nejak si se o tom zapomel zminit nebo jsem to ja prehlidl, ale urcite by bylo dobry dat treba do nadpisu treba: tento tyden bo mesic stavime treba Intel sestavu a dalsi mesic treba AMD nejde mi o to aby si psal slohovky ale o to ze kdyz uz delas jednu alternativu tak se o tom zmin uz nadpise.
GeForce 7300 GT a vsechno s plnym AA? 7300 uz je pasé - nechci ti pomlouvat grafarnu, ale bud na ni hrajes stare hry, nebo hrajes nove hry na 640x480 a nebo hrajes nove hry s plnym AA ale bezi ti to na 3 fps.
Pridal by som tam este nejaky solidnejsi chladic....Intel chladice stacia ale ak to chcete taktovat na nieco lepsie odporucam AC7Pro..., poznamka ku grafike: Sapphire Radeon HD 2600XT nema vobec tichy chladic... typujem na dobrych 35 dbc...proste vrci to jak krava...musel som tam dat zallmana. No a tie remky su dost shitky...aspon Kingstone resp. OCZ. Ale tak zahrate si asi vsetko co vyslo... Okrem tej 2600...
este k tomu zdroju...eurocase su dost shity. Lepsie bude ak do toho vrazite o 200sk viac a date tam nejaky fortron respektive ak chcete nieco kvalitne tak seasonic.
Šlo by tedy příště udělat HW článek na alternativě AMD... samozřejmě beru to když zahrneš nejaké ty produkty Intel nebo NVIDIA... toho si budu určitě cenit...
Bohužel nevim jakou bude mít cenu, když dneska jsou Athlony X2 docela zastaralé a také odcházejí do důchodu, ale stále jde o zajmavou možnost jak zvednout výkon PC na AM2 patici popřípadě s.939...
haníte Eurocase, ale někdo tady psal o Seasonicu, že je dobrej a on docela je slušnej - sranda je že to je jen jiná obchodní značka Eurocasu :)
něčeho podobnýho jsem si všiml i u Fortronu , v jednom rohu na štítku bylo logo Fortronu a ve druhym logo Eurocase , tedy u u těch levnějších.
me staci moje 486 s 8MBgrafikou a 4MBRAM_TURBO a parim i hry typu PAC-MAN i MARIA sem spustil sice nejnizsi detaili ale budiz looool :-D
v jednom mas pravdu na stary hry jako mario a pacman to bohate staci a musim rict ze tyhle hry me bavi stale obcas si taky neco takovyho zahraju a vydrzim u toho dyl nez treba u Crysis bo CoD4
Reknete nekdo k cemu slouzi L1 a L2 cache, je to necojako ramka u procaku ne?
hahaha perfektní pobavení v závěru. Na skříni a zdroji nešetřit. Jo to je pravda - hlavne ten zdroj, ale pak teda nechápu proc je tam hned nato doporucen Eurocase. Ví autor vubec co to ten eurocase je? Nechci doma eurocase uz nikdy videt.
Jo je to v podstatě dočasná paměť procesoru. AMD teoreticky vede strukturou a L3 úrovní dneska.. jen bohužel zrovna v ní byla ta chyba co vyřadila nový Phenomy, ale v B3 revizi se to opraví. :)
Eurocase - nejrychlejší cesta do pekel.
Cache obecně slouží k vyrovnání rozdílu výkonu mezi rychlejším zařízením a pomalejším.
Cache typu L1 a L2 představují paměťové místo pro data se kterýmí CPU zrovna pracuje a na její velikosti většinou závisí i výkon CPU. Tato paměť je typu SRAM, to znamená, že narozdíl od operační paměti, která je typu DRAM (v podstatě malý kondenzátor), u ní nedochází ke ztrátě dat a nemusí se provádět tzv. refresh, z toho vyplývá, že je mnohem rychlejší, ale i dražší, v podstatě nejdražší ze všech druhů pamětí.
podle mě se vyplatí mnohem více procesory AMD, tedy alespoň pro každého kdo je schopen zapnout BIOS.
Jinak místo GF8800GT bych doporučil 8800GTS revize 2, protože ta je opravdu povedený kousek
Většina toho co tady je (v diskusi) jen pouhý balast co zatěžuje GP server!! Zkuste něco takového napsat na Tom´s Hardware!! Uvidíme kdo se komu vysměje!!
Mam velke dilema..Dnes jsem se zbavil E6400+GA-965P-DS4 pameti a zbytek kompu mi zustava..A-data 4X1Gb 800/6400,8800GTS 640Mb-rozhoduji se mezi E8400 a Q6600 deska je asi jasna a to Asus R.O.G Chipset X38 Maximus SE vzhledem k tomu ze v breznu pujde na trh Q9450 na 45nm je to celkem pro me drsne ale cekat 2 mesice a nemit komp BRRRR...Kazdy nazor beru v potaz.Jo jinak 50/50%Hry/Aplikace Co se tyce taktovani nevyzaduji extreem jen pomer cena vykon+vyhled do budoucna.Dik za vsechny pripadne komentare...Daniel
Deska z edice ROG je výborná volba! Mám Asus Striker Extreme, a jsem maximálně spokojený. Jinak co se týče procesoru, mám Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz a je to výborný procesor. Grafiku mám 2x Zotac 8800GT. Nevím, jestli čekat na to, až přijde Intel na trh s procesory vyráběné 45nm technologií. Dle mého názoru to zase tak veliká úspora elektřiny nebude. Vyber si sám, jaký procesor si koupíš, mě ten můj jede na pasivním chladiči : Noctua NH-U9F a dostal jsem ho max. na 38 stupňů. Takže se vůbec nehřeje a má veliké rezervy v přetaktování. Každý ať si vybere podle svého gusta. Možná ti někdo doporučí, něco lepšího než já, ale já jsem opravdu s tímto železem spokojený. Hodně štěstí.
Článek jak v procesorech tak v grafických kartách by měl hledět trochu do budoucna, skutečně počítat s řadou 8xxx co do procesorů se vyplatí.
Ohledně volby základovek docela souhlasim -ale zase chce to uvést vícero výrobců. Četl jsem tu nějaké kecy ohledně kritiky MSI do kvality - já mám osobně s deskami MSI (a grafárnami taky) jen tu nejlepší zkušenost a dokonce i ten proklamovaný asus jsem viděl odejít na věčnost (vyrovnávací konďáky u CPU se nafoukly), MSI z 4 desek co jsem stavěl do PC a několika co maj kámoši na doporučení neodešla ani jedna a to od I45 čipsetu až do moderních P3x.
MSI dělá jedna z nejkvalitnějších desek (kdo nevěří, viz třeba tomshardware), to říkám ze zkušenosti i recenzí.
Jinak k článku teda - chtělo by ho to trošku aktualizovat, dát více na výběr, a zahrnout vždy konkurenci. V procesorech docela souhlasím že INTEL je lepší volba (momentálně), nicméně ze slušnosti a kůli krevnímu tlaku zdejších AMDčkářů by bylo vhodné uvést i ty jejich typy.
ale to co si napsal dole ty tridy prachy tak to je picovina:)
Mam tuto desku. Je super ale je trepa si koupit novej chladat na chipset. jinak naprosto super
Tak kejs mám od Mironetu, není to žádná výhra a s Eurocase 550W taky díru do světa neudělám, ale bylo to levné a zatím to funguje. Desku Asus P5K SE měním za Gigabyte P35-DS3, protože s tou asuskou mám takřka neusálé problémy, nějak se to nechce snést s agresivněji časovanými moduly, A-Data, nebo ani ultra Geil, což nevím čím, je, dokonce mi blbnou i normální 5-5-5-15 Geily, takže problém bude možná i větší, než jen v kompatibilitě. No Gigabyte to prostě jistí. S procesorem E4500 a GF 8600GT si můžu (v těch světlých okamžicích, kdy to funguje) zahrát v podstatě cokoliv v dostatečně líbivé grafice a není to problém. Celé to i s 320GB diskem stálo 11k, bežná cena asi bude kolem 12500 nebo tak, takže pořízení vcelku slušně hratelného počítače už dneska opravdu není problém.
nevím, jestli to jde porovnávat až tak, rozdíl 1-3 FPS tam rozhodně nebude, nebo jak u čeho, ale nVidia má určitě navrch, hlavně nová GTSka je docela povedený kousek. Crossfire bych moc nevytahoval, zatím na to není ani trochu spoleh, spíš naopak.. single řešení je jistota.
Jj nové GTS mají navrch ale taky s cenou mají navrch :D nejlevnější jsem našel za 6 500,- na 320 MB.
Za 6 500,- bych měl celkem slušnou RX3870.
Ja kdyz to ctu tak se mi chces blit.
Tady tvrdijou (jasne ze vyrazuji AMD) hm kdyz se v tom nevyznaji.
Jo kdyby tady hazeli pc za 30 a vic tak prosim misto pro intel.
Ale AMD ma v cenove relaci daleko nadskok sice nema CPU tak vykonne ale za cenu kterou maji sou nadprumerne.
Treba takovi AMD X2 5000+ Black Edition je docela stroj pro levnejsi pc do 15000 naprosto dostacujici navic Black Edition ma otevreny nasobic coz je velice vyhodne pro ty co se v tom vyznaji a chcou z toho dostat max viz. ja.
Napisu vam sestavu ktera vykonnostne predci ty vase (GAMEPARK) akorat bude dle meho gusta.
Nebo tu uvadijou 2600 no ono to ma sice DX 10 jinak je to gk na 2 veci.(nedokaze 10 vyuzit) pamet je zbytecna.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU:
AMD X2 5000+ Black Edition Frek.: 2.6 Ghz s pretaktovanim daleko vic.
Cena: cca 2300.- Kc
Zakladni deska:
Gigabyte GA-M57SLI-S4 - nForce 570 SLi
Cena: cca 1900.- Kc
Pamet:No to se neda jednoznacne rict muzete mit klidne jine Adata Vitesta sou dobre Corsair Kingston Geil atd ja dam corsair
Corsair DIMM 2048MB DDR II 800MHz XMS2 Twin2X2048-6400
Cena: cca 1300.- Kc
VGA:
GIGABYTE GeForce 8800GT, 512MB DDR3, 256-bit, DVI, TV-out,
Cena: cca 5300.- Kc kdyz najdete, ja nasel.
HDD Samsung 400 GB, SATAII 7200 rpm 16 MB cache(spinpoint)
Cena: cca 2000.- Kc
Zdroj
Seasonic S12II-430 430 W
Cena: cca 1800.- Kc
Skrin jakou chcete to je jedno.
Este nejaky chlazeny ale to tu nepocitam
Calkem: 14600.- Kc
Jo a to je tam 8800 GT za ani ne 15000 este date monitor klavesku a mys a je to.
(mozna sem neco zapomnel ale nwm)
Podle mne je toto velice dobra sestava a Crysis si na tom zahrajete na plny detaily na DX10(pozor ne 10.1)
rozliseni 1440 urcite ale bez AA na to je 8800GT choulostiva.
Grafika : BFG GeForce GF8800GTX WC 768MB DDR3 PCX SLi
Procak: Intel Core 2 Quad Q6700 2.66GHz BOX 8M
zakladovka: MSI X38 HYDROGEN
ram: Apacer DDR3 1GB 1333MHz GOLDEN 4X
skrinka: CoolerMaster NV-830-KKN4 Stacker 830 Evo NVIDIA
zdroj: Zdroj Fortron 1010W Epsilon FX1010-GLN
HDD: Western Digital 1000GB 16MB EXT WDG1NC10000E
mechanika: DVD RW PLEXTOR 810SA retail 18x
čus lidi moc se nevyznam a chtel byh si koupit do kompu tyto veci neni to naprosta picovina? diky za odpoved ! http ://zakladni-desky.alza.cz/zakladni-deska-asus-m2-crosshair-scam2-d66353.htm http://procesory.alza.cz/dvoujadrovy-procesor-amd-dual-core-athlon-a64-x2-5000-ee-black-edition--d83690.htm http://zdroje.alza.cz/zdroj-xilence-power-700w--d74306.htm http://pameti.alza.cz/4gb-kit-2x2gb-ddr2-800mhz-pc6400-cl5-5-5-18-corsair-twinx-xms2-dominator-dhx-box-epp-vhodne-pro-dualchannel-d75586.htm http://graficke-karty.alza.cz/graficka-karta-xfx-nvidia-geforce-8800gs--d86243.htm
predem diky za odpovved doufam ze se v tech odkazech vyznate ps je mi 14 let tak me neproklejte jakej sem kkt :D bo se fakt nevyznam ale myslim ze to nebude tak tragycke!diky za odpoved.....:-)
tak odkazi sou koukam na hovno..:-D
Zakladni deska:Základní deska - ASUS M2-CROSSHAIR, nForce590 SLi MPC, DDR2 800, 2xPCIe x16, SATA II RAID, FW, USB2.0, 2x GLAN, 8ch audio, scAM2.....................Procesor: AMD Dual-Core Athlon A64 X2 5000+ EE Black Edition (65W) 64-bit Brisbane BOX (bez chladiče) socket AM2(2,6GHz).....................Graficka karta: XFX NVIDIA GeForce 8800GS (580MHz), 384MB DDR3 (1400MHz) 192bit, PCIe x16 2.0, SLi, DVI
Paměť:
384 MB DDR3
192-bitová sběrnice
Taktovací frekvence:
Jádro: 580 MHz
Paměť: 1400 MHz
Shadery: 1375 MHz
RAMDAC: 400 MHz
.............Zdroj: XILENCE power 700W, ATX2.2, aktivní PFC, 2x PCIe, 4x SATA, 135mm ventilátor, (Gamer Edition)
Konektory:
1 x 20/24-pin ATX
1 x 4-pin EPS 12 V
6 x 4-pin Molex
2 x PCI-Express
4 x Serial ATA
2 x Floppy konektor
Pamet Ram........4GB (KIT 2x2GB) DDR2 800MHz PC6400 CL5-5-5-18 CORSAIR TWINX XMS2 DOMINATOR DHX BOX, EPP - vhodné pro DualChannel
..............A to by bylo vse ty graficke karty budou dve:-) je mi 14 let tak kdyz to bude naprosta picovyna tak raci poradte .......Diky vsem co odepisou!!!!!:-)
No uprime ti nedoporucuju koupit 8800gs to raci trochu pridat na gt.Ten 5000+ BE je good v hre kdyz ho nataktujes dohani proc u intel za 5000 a amd stoji 2200.Zdroj 700 je zbytecny staci kopit jednu graf a 500W.Jestli nekdo potrebujete poradit napiste na e-mail Milan.aaa@seznam.cz
uz to mam vyreseny este napisu kdyz tak na emajl
chtel bych se zeptat jak je na tom ten Transcend DDR2-800 4GB co je v clanku v porovnani treba s A-data, Geil .....
-jestli je to dobrej kup nebo je to shit
diky
Ale mam už starou zakladovku
Mam zase obrou obrazovku a monitor zaroven
cim jde doba vic do predu, komonenty zlevnujou
:) robrýýýýý :)
pomohlo , dik
ujde
napsany neznalcem