Někteří z vás jsou zde možná jako doma. Jiní budou tento svět teprve objevovat a získávat v něm drahé zkušenosti. Ať tak či onak, čeká na vás další výlet do světa Nevandaaru, který kdysi vymysleli Strategy First. Kombinace strategie a starání se o postavy ve stylu RPG vás opět nechá vybrat si stranu, za kterou budete chtít hrát a zvítězit. Je jedno koho zvolíte, stejně potkáte i ostatní, jelikož všichni budete mít stejný cíl. Tím cílem nebude nic jiného, nežli absolutní nadvláda vaší strany a díky tomu spokojenost vašeho boha, kterého budete zrovna uctívat. Velkou změnou oproti minulým dílům této hry je pak její přechod do 3D. Jinak by hra měla být podobná svým předchůdcům a to hlavně v náladě, atmosféře a tím, jak si to každá strana bude chtít vyřešit po svém. Velký posun pak můžete očekávat v oblasti hry více lidí, kde autoři slibují výrazné zrychlení hratelnosti.
Jako výhoda této série je zmiňována hlavně hratelnost a rychlé bojové situace, které přicházejí znenadání a je jen záležitostí okamžiků, jak rozhodnete o vašich jednotkách. Ty jsou pořád stejně důležité a v této hře neexistuje posílání na zbytečnou smrt. Je to celkem hezký paradox, že hru s takovouto ideologií vyvíjejí Rusové, ale opravdu tomu tak bude, je toho dosaženo jednoduchým trikem. Každou jednotku si budete muset vycvičit a vykrmit, aby z ní bylo něco pořádného. Díky tomu k ní získáte jakýsi vztah a přeci jen už budete trochu přemýšlet, kam ji pošlete a kam ne, než když ve výrobně vojáků namačkáte dalších deset a vůbec vás to netrápí. Tento osobnější přístup je právě ukázkou RPG vlivu na tuto hru. Další změnou je přidávání levelů jednotlivým bojovníkům. Nebude to tak, že kliknete a změna se projeví tak možná na číslu, kdepak, zde to je zařízeno tím způsobem, že na jednotkách hned bude přeměna v mocnější formu. Kolikrát dokonce dostanete i nové možnosti útoku a nebo pohybů. Hra bude samozřejmě i nadále používat „stromy" dovedností, po kterých budete šplhat a vybírat, co se vaše postavy naučí.
Vaše role ve hře bude Lord. Ten je hybnou silou pro každou z vybraných stran a podle něj se všechno řídí. Magický systém zde také doznal podstatných vylepšení a díky tomu vaši protivníci nebudou tak předvídatelní a naopak vy si můžete více zařádit. Bitevní pole budou také daleko živější, nežli tomu bývalo v minulých dílech. Nikdo zde nebude postávat a také jednotlivé formace se budou dost často měnit. Je to jedna z věcí, po které toužili samotní hráči a autoři jim to samozřejmě rádi splní. Díky tomu hra opět získá na dynamičnosti a zrychlí se její spád. Hra by také měla mít nelineární příběh, zrovna jako tomu bylo u předchozího dílu. Na výběr zde bude celkem ze tří hratelných stran. Empire, Legions od the Damned a Noble Elves. Empire jsou v podstatě lidé, které mají silné jednotky v předních liniích a jsou velmi zdatní v boji proti démonům a nemrtvým. Jako jediní mohou „vyvinout" rytíře, což je sice mocná jednotka, ale v některých fázích hry asi nevynahradí to, že jako lidé nemáte tak silný strom magie. To moc nevadí, jelikož lidé mají ještě velikou výhodu v uzdravování raněných. Jednotky s delším dostřelem mohou být také trochu problém, jelikož jich není moc na výběr. To ovšem nahrazuje jejich výkonnost na vyšších levelech, kdy jsou schopny sundat nepřítele na jeden zásah. Bohužel lidé také neoplývají obřími jednotkami.
Elfové, přesněji jejich část, která se odtrhla poté, co se jejich původní bůh naprosto zbláznil, mají velkou výhodu v bojích na větší vzdálenost. Díky tomu mohou způsobit velké škody na takovou vzdálenost, že protivník vlastně ani není schopen reagovat. Stejně jako lidé mají celkem dobré léčitele, ale s jednotkami pro boj v předních řadách je to již horší. Vzdušnou podporu jim pak dělají Griffini a Skylords. Legions mají ohromnou výhodu v tom, že jejich jednotky umí létat. Nejsou v předních řadách opět tak silní jako lidé, ale zato mají super vlastnosti jako je paralyzování nepřátel magií. Bojový systém také doznal změn. Údajně by se měly zrychlit boje a hlavně počet jednotek zůstává na docela malém číslu. Je tomu tak díky tomu, že pak se asi přeci jen více soustředíte na to, kde koho použít. Nový systém taktéž dovoluje jednotkám pohyb po bojišti, ale nevykládejte si to tak, že budete obíhat okolo a občas někoho seknete. Když už vlezete na bojiště, tak musíte bojovat. Hlavní jednotky budou mít také větší výběr útoků, nežli dříve, kdy mívaly jen jeden. K tomu si přičtěte magii a je se na co těšit. Do hry bude přidáno také daleko více předmětů.
Magické školy zde budou zastoupeny v takovém počtu, kolik je zde hratelných stran. Jinými slovy, všichni budou mít svou vlastní magii. Hra pro více lidí zde bude možná pro maximální počet čtyř lidí. Oproti dřívějšku nebude již nutné čekat na tah druhé strany, abyste se mohli zařizovat u vašich jednotek. Jinými slovy, zatímco druhý bude táhnout, můžete si připravovat vlastní věci. O nic samozřejmě nepřijdete, všechny pohyby nepřátel budou zaznamenány a poté viditelné i vám. Přechod ke třetímu rozměru znamenal pro autory další výzvu. Díky tomu měli již trochu jiné cíle, nežli předtím a jedním z nich je terén. Na ten měli požadavky, aby vypadal realisticky a hlavně aby byly možné jeho změny v průběhu hraní. Další výzvou pak byly postavy. Tam je zapotřebí spousta detailů, aby to vypadalo tak nějak trochu dobře. S grafikou si také hrají, jak jen to je možné. Modelace terénu, snímání pohybů pomocí motion capture technologie, piplání textur, to všechno nyní prožívají autoři této hry.
Pokud bychom se ještě na chvilku zastavili u struktury jednotlivých stran, tak jedno budou mít všechny společné. Tím společným je struktura jednotek, pokud bychom to vzali hodně zeširoka, tak v podstatě u každé strany najedete Někoho, kdo to povede. Pak jsou zde mágové, ti se budou lišit hlavně podle toho, kolik toho budou umět, ale to jsem již zmiňoval. Dalším výtečníkem je zloděj, jenž se umí vplížit do cizích táborů a postupně tak destabilizovat nepřítele zevnitř a pak samozřejmě válečníci, kteří budou opravdu všude. Abyste se mohli řádně připravit na nadcházející boje, upotřebíte jistě také informátory, neboli průzkumníky. Jak nakonec dopadnou všechny sliby, které občas létají po internetu nadarmo, uvidíme již koncem tohoto roku.
Ma to par dobrych napadu tak jsem zvedavej co z toho bude
..to jsem opravdu zvědavej, Disciples jak jedničku, tak dvojku jsem hrával moc rád...patří to k tomu nejlepšímu na poli tahových fantasy strategií...tak doufám, že v tom budou autoři i nadále pokračovat:)
pls hodte sem nekdo stránku kde by to šlo shanout
myslim předchozi dil
Teda nevim,jestli byla dvojka nelineární,a jestli jo, tak kdy? Já to dohrál snad 20x a vždycky to šlo jen jednim předem danym způsobem. Ale líbilo se mi to:)
jak predem danym spusobem to je blbost prece pokazdy muzes zvolit trochu jinou stategii treba ze se rozhodnes hrat za maga a ne za valecnika to us bych rekl ze je dost jinej spusob :)
ale taky su zvedavej co to bude hlavne by to chtelo cestinu do hry :)
neni to spatne liby se mi tam ta kouzla a glaficke zpracovani ale jestli bych si mel zahrat tahovou strategii,rozhodne serii hry Heroes
..tak na tuhle věc se těšim, doufam, že to nepos..
uz se tesim...dvojka byla taky parba....mnohem lepsi nez nejaky homam...vazne to bude masakr
měl jsem strach i před 5 lety, když se to byla novinka a začalo se cpat všude, protože to bylo módní. Některým hrám prostě 3D nesedí, hlavně když měli předtím nádhernou kreslenou grafiku. Ono co se týče D II tak tam ty jednotky byly opravdu paráda, D III taky vypadá podobně, ale už mi trochu vadí to prostředí(připomíná H V, který se mi zdál naprosto nepřehledný)
Nelineární bych vůbec neřekl, to jestli si vybereš Mága, wara nebo pana cechů ovlivňuje jen tvůj bonus + počátečního hrdinu. Příběhově není změna(netestováno, ale jukněte na ty kecy z konců misí, vždy pro jednu mapu jen jeden kec, myšleno v kampani, je to v některé složce).
No, já rád hrál za Demonky, ale pak si kamarad nalevloval demonickeho hrdinu(chteli sme to hrat po netu, z cehoz bohuzel seslo), tak sem si to spustil za nemrtve a nalevloval jsem si.... chvilka napeti.... nejlepsiho hrdinu vubec(na vyssich levlech)...... Upirka. Jakmile mu hodite artefakty na obranu(zbroj), stane se z neho neporazitelna stvura(hlavne v kombinaci z ostatnimi jednotkami nemrtvych, ktere diky upirka muzete pak rychle nalevelovat, kdyz je potreba). Je rychly, dava zraneni vsem a zivoty si sam vysaje. Se zbroji si vysaje veskere poskozeni, ktere je mu dano. A pomer je mnohem vetsi, nez je tomu u dabelske dyky a podobnych artefaktu! Jiz od 8 levelu muze zabijet draky(obecne co drak to level) a jezdit naprosto sam, coz dalsi vyvoj pomerne zrychli. Jedina prekazka je, kdyz se vyskytne jednotka s imunitou na smrt, sice jsou to jen nemrtve a na mapach za nemrtve jich tolik neni(respektive jdou vetsinou objet), ale je to prekazka, kterou upirek neda. Co se proti tomu snad da udelat je sehnat si talisman demonickeho rytire nebo neco podobneho(andela...).
jelikoz sem nedohral disciples 2 (protoze ho mam jen chvili a absolutně mě pohltil) tak by mě zajimalo...budou tam jeste undead hordes a mountain clans pod hlavickou empire a legions of the damned?
Jestli sem dobře postřeh tak Legie (démoni), lidi (empire), elfové a nevim co jsou ty čtvrtý. Jestli vůbec jsou..
Hele kdo ma D I či D II ať se mi ozve na icq dal bych přes hamachi.
313 590 606
Výborná hra hraly sme s kamošem 2 jak dloho pres hamachi kdy bude volne stazitelna 3?
Velice dobrá hra Mam ete Disciples Regin of chaos a Proste Je to hustýýýý
Tak za 15-20 let. :) Ale můžeš si jí koupit, myslim, že vyjde buď letos nebo příští rok na jaře.
Hra vyjde na zaciatku roka 2009. Planovane su 2 datadisky - prvy s nemrtvymi a druhy s trpaslikmi. Viac info najdete na mojom webe:
http://d3.heroes-centrum.com - 1. fanstranka o Disciples III