Turning Point: Fall of Liberty je jednou ze dvojice zajímavých akcí, které se kutí ve vývojářském studiu Spark Unlimited. Tou druhou je Legendary: The Box, ovšem ta je teprve ve velmi rané fázi vývoje, a tak k ní zatím nemůžeme nabídnout podobný servis, jako k prvnímu jmenovanému titulu. Ten jsme si totiž vyhledali na lipské Games Convention a počítač s ním okupovali tak dlouho, až se za námi tvořila pěkná fronta. Ukázka sice nebyla kdovíjak dlouhá, ale jistě jsme nic nezkazili tím, když jsme si ji projeli hned několikrát. Navíc to již něco svědčí o její zábavnosti. A nebýt nepříjemného monitoru, který enormně přitahoval odlesky, nejspíš by fronta za námi byla ještě delší.
Prosinec 1931. Sir Winston Churchill je zrovna v New Yorku a přednáší zde o svých dílech. Aby se později večer dostal ze svého hotelu Waldorf-Astoria do domu svého přítele, finančníka Bernarda Manna Barucha, bere si taxi. Nedlouho poté vystupuje již na páté Avenue, co ale čert nechtěl – přehlédne další přijíždějící taxi a končí pod jeho koly. Hlavou se mu prý prohnalo něco ve smyslu „proč ti blbci jezdí vpravo?“. Ano, to se skutečně stalo. V nemocnici Lennox Hill Churchilla ošetřili a uzdravili, a přestože od té doby musel chodit o holi, jistě není nadnesené tvrdit, že za druhé světové války dovedl Britské impérium k velkolepému a vydřenému vítězství. Jenže: co by se stalo, kdyby mistr „No Sports“, jak si nechával s oblibou říkat, po srážce s taxíkem vypustil duši? Možná si tuto otázku kladl i Churchill sám, nyní však zajímá právě Spark Unlimited a měla by i nás. Je totiž nanejvýš atraktivní, a pokud se nad tím zamyslíme, vůbec ne tak ustřelená od reality. Dokázala by neopatrnost dvou účastníků městského provozu změnit průběh největšího masakru herních dějin? V Turning Point: Fall of Liberty bychom si měli udělat slušný obrázek.
Podle Spark Unlimited by se v takovém případě nevybudovala žádná Podle Spark Unlimited by se v takovém případě nevybudovala žádná angloamerická aliance. V důsledku toho by již roku 1940 byla celá Evropa spojena pod nacistickým praporem. Hra však začíná o třináct let později, a to v roli newyorského dělníka Dannyho Carsona. V roce 1953 začne hrozivá invaze nacistického Německa do Ameriky. Na obloze se prohání zeppeliny, bombardéry a stíhačky křižují vzdušný prostor těsně nad posledními patry mrakodrapů „Velkého jablka“. Tisíce parašutistů dopadají na Manhattan. Bojové křižníky se prohání po Hudson River, z námořních transportérů se vyloďují další tisíce vojáků. Tanky křižují Broadway. Symbolické budovy jako Chrysler Building jsou rozemlety na malé kousíčky. Musíme uznat, že tento úvod nás ohromil a svou výpravností připomíná prvoligový hollywoodský film. Je ale také pěkně chaotický, a jelikož hráč dostává hlavního hrdinu pod kontrolu de facto hned na začátku, musí se v hrozivé válečné vřavě, kdy se Spojené státy americké prakticky nedokáží bránit, zorientovat.
Invaze zastihne Dannyho Carsona opravdu stylově: na stavbě. Spolu s desítkami dalších dělníků se náhle bez jakékoliv zbraně ocitá na střeše chatrného lešení. Měli jsme pocit, že nás nalétávající letadla každou chvíli musí srazit. Úvod je ale pochopitelně koncipován tak, aby ho zvládl i začátečník a nic moc se mu přitom nestalo. To však nic nemění na tom, že útěk po lešení několik pater dolů má něco do sebe, obzvlášť když všude kolem padají domy, ozývá se střelba a výkřiky kolegů. Trochu šikovnosti to ale přeci jen chce. Museli jsme se pohybovat na úzkých příčkách a nesměli jsme se nechat vylekat víceméně bezbrannými, ale hrůzu nahánějícími okolnostmi války. Jinak bychom sletěli do propasti.
Dolů jsme se tak dostali poměrně bez problémů, ale teprve zde začíná ta pravá zábava. Jednoho z Němců jsme překonali rukama a vzali si jeho zbraň. Pak už následovala několikaminutová akce, která působila nadmíru příjemným dojmem – na to, že má hra vyjít až počátkem příštího roku. Akční model byl rozhodně kvalitně odladěn, dokonce velmi dobře fungovaly i zásahové zóny. Nepřátelé docela dost vydrželi, pokud se nám zrovna nepodařil headshot – to se odporoučeli samozřejmě okamžitě. Co se týče umělé inteligence, tady ještě jistá neodladěnost patrná byla – Němci se sice skrývali, ale ačkoliv bylo evidentní, že tvůrci chtějí docílit jejich pohybu a tím hráči znesnadnit míření, zatím spíše postávali. Náznaky jsou však solidním příslibem pro plnou verzi. Nepěkně překvapení potom nastane ve chvíli, kdy se vám protivník padákem snese do zad. Úroveň působila lineárním dojmem, prakticky jsme běželi jedním vytyčeným koridorem – to je však u válečných akcí běžné. Navíc šlo o interiérovou a stísněnou lokaci. Jakmile se ocitneme venku, měli bychom podle autorů mít mnohem zajímavější možnosti. Na náměstích New Yorku a Washingtonu také pocítíme tu pravou válečnou vřavu.
Danny se brzy připojí k nově zformovanému odboji, který je ale oproti Němcům ve velkém oslabením. Proto bychom se měli dočkat řady guerillových taktik, jimiž půjdou vtipně převést velké šiky nepřátel. Často si ale jen zastřílíme bok po boku stejně smýšlejících. Někteří nás budou provázet několik metrů, pak padnou, další vydrží třeba celou misi. Rozkazy ale nebude možné udělovat. Po většinu času pohlížíme na svět z vlastních očí, ale v některých situacích, například když Danny visí na jeřábu, nebo když používá nějaké chvaty na blízko proti nepřátelům, pak se kamera přepne do vnější perspektivy, abychom měli větší přehled. Zdraví se obnovuje automaticky, takže není zapotřebí sbírat všude možně lékárničky. Na druhou stranu není ozdravovací systém tak benevolentní jako v jiných akcích. Dvě tři dobře mířené rány za sebou pro vás klidně mohou znamenat konec. Ačkoliv je stále otázkou, jakého vyladění se systém do plné verze dočká.
Zatím nepříliš prezentované pole je to technologické. Jelikož tvůrci sáhli do alternativní historie, mohou čerpat ze zajímavých mašin, které se nikdy nepřenesly přes prototypální stádium. Jakého se však dočkají využití, to zatím není jasné. Co však jasné je, to jsou bojové schopnosti hlavního hrdiny. Nejen vystříleným olovem totiž budete živi, ale naučíte se i řadu šikovných pohybů. Je například možné vyrazit nepříteli zbraň z ruky, vzít ho jako živý štít, popřípadě mu prostě zezadu zakroutit krkem.
Pro multiplayer se zatím chystá pouze Deathmatch a jeho týmový varianta, autoři nám však naznačili, že další módy by měly být stažitelné z internetu. Grafika využívá Unreal enginu 3 a vypadá tak opravdu k světu. Mezi odborníky vzbudilo ale mnohem větší rozruch jméno hudebního komponisty. Michael Giacchino se proslavil ve filmu a seriálech – na svědomí má například hudbu z Lost. To všechno by z Turning Point: Fall of Liberty mělo udělat špičkovou střílečku, která pohlíží na ohrané téma druhé světové války zase z trochu jiného úhlu. Hratelné demo se nám líbilo, a pokud budou tvůrci pokračovat v tomto stylu, můžeme tu mít dokonce černého koně žánru.
zase jsem byl prvni ale tohle to uz tu bylo ne?
https://www.gamepark.cz/turning_point_fall_of_liber
ty_4781.htm
rak ne :(
na zacatku tretiho odstavce si se upsal :oP jinak gamesa vypada luxusne
zeby nove Call of Duty?
tak to vypada huste ale nwm jestli je grafika dobra jstli by to vse zvladal optimalni pc
co to tu je za magora? ktery ceka do 0:00 aby tady napsal prvni komentar a potom za 5min sel spat
Gamepark.cz, seznamte se...
Treba skoncil s hranim :)
...to vypadá dost úchylně,vzducholoď s podivnou vrtulí jak pro ponorku a podivným kovovým leskem (jasně,kovová vzducholoď je přece "kůl")...
Navíc mi to přijde jako levná kopie Freedom Fighters (tady jsou fašouni,tam to byli chlapci z CCCP)....
Nečekal bych od toho nic světobornýho...
;P
na CoD 2 as 3 nema nigdo
prosím o napomenutí za spamming " 3~c3r$i3#CH0l3r4~" , děkuji gameparku. Mám takový nápad co se zbavit jednou pro vždy spamu typu 1st??? Dejte oznámení, že při prvním napsání textu ohledně pořadí v komentářích bude ta osoba napomenuta a po druhé zabanováná v ohledu psaní komentářů....co vy na to?
uz sem nedavejte tuhlle blbost nackove v Americe proste pi.....
docela dobra hra :-)
Tu hru som nehral ale mne to zase pripomenulo videa z Red Alert 2. Lenze tam tiez boli Sovieti...
Myslím, že tohle bude rozkošná nářezovka, zajímavý konflikt:)
//jinak moc nechápu ty lidi, co furt píšou "prvníííííííííí" atd....nevím nevím, ale jestli nemáte co napsat, nepište nic
zdá se mi to jako mega píčovina jak už někdo napsal náckové v americe je hovadina ty vzducholode a letadla vypadaj jak z budoucnosti a kopirovani red alert jenomze tady sou nemci misto rusů
porad nechapu tu dobu xD
ale jeste sem to nehral takze nemuzu soudit uvidim zhodnotim
asi ste enpochopili ze ty nackove v americe jsou proto ze jakoby vyhrali valku...a pak udelali invazi na ameriku...jak bylo psano v clanku ty letadla a vzdocholode jsou napul i prototypy z ty doby co chteli asi udelat...tedy takhle sem to pochopil ja :)
jinak nejhorsi gamesa to nemusi bejt :)
První co udělám až to příštím rokem vyjde?Samozřejmě skočím do shopu a kopum,nebo někee ne netu spr radši stáhnu demo,abych měl předtsavu jaký to teda ale myslím,že to koupim,btw,newite nekdo kolik by to tak mohlo stat a takovy požadavky?Aby to ůzahnůl moj kompa :-)
Kua to vypada dobre
U toho zásobáku sem se teda pozastavil.
zasahuji do de
jin dit totose nikdy nestalo
toto us tu bilo!!!!!
jako mě například už ta tisíckrát omílaná 2. světová válka nebaví a myslím , že nejsem sám.Tohle je výborná Alternativa.Jo mimochodem k tomu jak říkáte , že ty letadla vypadaj jak z budoucnusti tak ste trochu vedle , ty stíhačky co tam sou sou Messerschmitty 262 , který už ke konci té skutečné války měli Němci ve výzbroji.A ten bombardér to je Horten- první létající křídlo dokonce i první letadlo se stealth prvky , které existovalo ve formě prototypu.
:)
Hitmana zmlatil clovicek
vy ste lamy...je to hra,nehrajte si na historiky stejne vite prd
komenty jako nemci v americe, to se nikdy nestalo atd.. myslite snad ze to vyvojari nevi ?? :D nemuze snad byt naka vymyslena hra? nahodou je to dobry napad... o crysis quake a dalsich her bych taky moch rict ze se nikdy nestaly..!!
Predtim, nez zacnete vykladat, jaka je to blbost a ze se to nikdy nestalo, zkuste si precist celej clanek... Pise se tam, ze je to vymyslenej pribeh asi z r. 1953 kdy Nemci vlitli do Ameriky... Samozrejme ze je to vymysleny, ale to taky autor scenare pro hru chtel... Vymyslel si vlastni pribeh a celkem vtipne ho vlozil do hry... Uz se tesim, az to vyjde...
Jo vipada to pekne ale nekde sem to uz videl nebyo to fps ale strategie . uz vite a nebyli tam nackove ale komousouve , ted uz musite vedet a uplne setejne a sose svobody byl srb a kladivo a taky rusaci meli dvouhlavnovy tanky a cela ta invaze do spojenych statu to uz sem nekde videl ale kde :D
NO RED ALERT STARA DOBRA KLASIKA
tohle je me 262 http://www.portierramaryaire.com/imagenes/me262.j
pg
vazne lidi co se kouknou na obrazky a predctou si nadpis a pak pisou ze je to hovadina hmm ty bych nebral vazne :D
Já to chi. A chci to už teď. Pro mně nejočekávanější hra.
Tohle nema se 109 nic společnýho. Maximálně kokpit. Je to opravdu Me 262 Schwalbe, ale má jen pozměněný křídla a trochu ten kokpit, jinak je to to samý.
Není to Messerschmitt, ale MESSERSCHMITD ty chytráku. A 262 to je, ale ne ta co měli němci. Je to 262 s jiným křídlem a kokpitem :-)
Velká omluva, jsem trochu blbej a hrozně jsem se splet. Je to MESSERSCHMITT. Sorry.
má příběh pěknou grafiku ,zbraně prostě vše o má mít dobrá hra skvělé............-........
no je to mesersmit ale ne 262 swalbe ten mel turbyny pod kridlama a tenhle je ma nad nima vzadu je to nekej dalsi prototip a ten kokpit je patrne prejatej od stodevitky
...
Vždyť je má pod křídlama. Já se na něj byl podívat v muzeu a je to skoro totéž.
Nic ve zlým, ale prosím nauč se česky a anglicky taky. Máš tam chyb jak máku. To úplně drásá .....
vypláchněte si mozky prosím
Ty už ho máš asi vypláchnutej, viď?
..
podle mne stejná grafika jak u CoD 2
Hmm, další stupidní akčňárna do řady podobných her. Námět žetkovýho filmu, vyprávění příběhu na pouhé úrovni "ty jsi zde a oni tam", absence jakékoliv další činnosti jako doplňku k neustálému používání qvéra, plno pseudo efektních a pseudo hustých in-game scének, mega drsný hlavní hrdina, který se postaví celé armádě atd. Možná to bylo kdysi zábavné, ale pro člověka, který už několik takovýchto her hrál, to musí připadat hodně nudné.
To že se budete procházet někde v patrech mrakodrapů je sice hezké, nabízí to bezesporu zajímavé a efektivní prostředí i situace, ale obávám se, že hráč tak během jednoho, dvou levelů klesne hezky na zem a pak už to bude jenom takové klišovité stupído, které už tu bylo mnohokrát.
mne to zas pripomina soldier fo fortune,ten screen v metre
Pro člověka, kterej má tenhle styl her rád to musí bejt super. Každej má holt rád něco jinýho. Nedrbejte něco jen proto, že to zrovna není váš žánr. Mě taky nebavěj třeba tycoony a neříkám, že to jsou nekvalitní zhovadilosti. Proti gust žádnej dišputát. Trochu soudnosti pánové.
namet je v podstate podobnej jako HL2 a to "ty jsi tady oni tam" rozhodne nebylo zalezi jak si pohrajou s pribehem...
Využití alternativní minulosti ve hrách není nic nového a nwm co vám tom vadí aspon ta hra má větší možnosti a Operace Flaschpoint taky vychází nejen z fiktivního děje ale i fiktivní země a nikomu to nevadilo.
vypada to na pěknou pičovinu v roce 1953 nacisti už nebyli
No po dlouhý chvíly se dostávam zase ke gameparku a co tu nečtu taková pomluva na mě. :D No sry za ty hrubky ale čeština vážne není můj kobilek ,ale že si to ty tak sem si ted dal záležet.A jinak hodně lidí toho tady nakecá a nic neřeknou a ten malinkej zbytek který mluvý k věci .Tak podle mě patříš mezi ten druhý nepatrný zlomek hráčů.:D
Jo a jak uz sem řekl tak češtinou se nezabívám tak sry za chyby v tomhle příspěvku.
.
Co to zas je :D:D
1) takovydle letadla nejsou ani ted
2)nemci uz nejsou
3)Odkdy hned kdyz na nej namiri samopal hned zmlatit chudaka nacka :D a vzit zbran a bojovat ??
4) BY SI TECH NACKU NEKDO DAVNO VSIM
no vis vylodění v normandii si taky nikdo nevsim pehr habru si taky nikdo nevsim utoku na polsko si taky nikdo nevsiml izralesky preventivni letecky utok v 6.deni valce toho si taky nikdo nevism ¨vis to je umeni taktiky jo a uz nekolikrak receno je to vymyslene není to zasazene dohistorickych udalosti vecina veci je cvymyslena tak nvm proc to nekdo porad nechapejo a k tem letadlu to letadlo co tam lita co vipada jako křídlo tak to amici meli nekdy k 60 roku 20 stoleti a vis kde ho vzali od nemcu vis nemci byly 25 let za vsemi staty ve vivoji letadel raket a vseho moznyho proste prohrali valku a vsechno slo ke spojencum ale teto hre nemci valku vyhrali tak jim to vse zustalo .
me se to vcelku libi
TOHLE A ME262? ME262 VYPADAL JINAK, TY SIPKY NIKDY NEBYLY!
ne ti co pisou "sem prvni, good! ale ti, co jim nadavaj ze sebe delaj vetsi debily! aneb - potrefena husa nejvic kejha!
no moc se mi ta hra nezda na sose svobody vlajka s vakovim krizem
je to totálně divný a po grafické stránce velmi ubohý.................to i Über Soldat je lepší
Day of Defeat Source F4rewer
co je to Vakovy kriz?pls
asi ste mysleli ty, co nebyly sipky, ale to taky neni ME262, ten mel kridla rovny
Nechapu co vam stale neni jasny. Asi by meli sverencum z Jedlickova ustavu zakazat pristup na GamePark