Ihned po spuštění nového TV Giantu na mne dopadl zvláštní pocit déjá vu. Původně už jsem si říkal, že se mi o podobných hrách začínají asi zdát sny. Po chvíli jsem si však vybavil nedávno recenzovaný titul Cinema Empire. Skutečně obě hry jako by si z oka vypadly. Kromě podobného zaměření na filmy jsou si podobné i co se možností řízení týče nebo zpracování. Malinko zvláštní na tom všem je pouze to, že každý z těchto titulů vytvořila jiná společnost, přestože mezi daty jejich vydání je rozdíl pouhých čtyř měsíců. Že by se týmu Nobilis (tedy tvůrcům TV Giant) Cinema Empire natolik zalíbilo, a tak během této doby „splácali“ svoji vlastní hru? I to je možné. Firmu Nobilis pravděpodobně znát nebudete, protože na svém kontě zatím nemají nic, s čím by zrovna udělali díru do světa. Asi neznámější jejich počin byl Coffee Break, tycoonovka se značně ucházející kvalitou, a v současné době pracují na reinkarnaci Atlantis. Vraťme se však k samotnému dnes recenzovanému titulu a pojďme se zaměřit čistě na něj.
Televizní impérium
Už název TV Giant sám o sobě dává tušit, co bude asi hlavním obsahem. Pochopitelně zasednete do křesla ředitele, respektive manažera soukromé komerční televizní stanice. Vaším úkolem ji bude samozřejmě vést co nejlepším možným způsobem, abyste byli úspěšní na televizním trhu. Trošku nás ovšem zarazilo, že přímo tento úkol nám sdělen ani není. Po spuštění hry jste totiž vymrštěni přímo do reality a konec. Jde tedy o tzv. hru bez konce, což je v tomto případě poměrně na škodu. Chybí zde totiž jakékoli mise, kampaň, úkoly a další věci, které by hru udržovaly delší dobu při životě. Celé vaše působení se odehrává v jednom neznámém městečku, respektive v několika jeho budovách. Vaší centrálou je pochopitelně samotné sídlo vaší televizní stanice, která se nalézá lehce na předměstí. Kromě ní budete určitě navštěvovat i reklamní agenturu, mediální agenturu, banku nebo místního starostu, abyste si mohli koupit pozemek pro nové studio, a další budovy. Zkrátka prozkoumávání co se kde může udělat, apod. je zajímavé a zábavné. Nyní se pojďme zaměřit již na samotný provoz společnosti a možné funkce jednotlivých budov.
Filmotéka
Samozřejmě úplně nejdůležitějším faktorem jak oslovit (potažmo oslnit) diváka je skladba televizního programu. Přestože jste manažerem tak právě i tato činnost je pevně ve vašich rukou. Ve městě, pro které vysíláte, se nachází celkem 30 odlišných cílových skupin. Po pravdě řečeno tato informace je udávaná přímo tvůrci a zdá se mi toto číslo až přehnaně vysoké, ale dobrá. Zkrátka ve finále je podstatné, že by mělo být co nejvíce diváků spokojených, tudíž se musíte zaměřovat na různorodé filmy a je zapotřebí brát ohled i jejich na vysílací čas. Vysílací program vytváříte vždy na příští týden, než který se v současné době odehrává. Z počátku hry dostanete již hotový program na aktuální týden, protože nerozjíždíte novou televizi, ale ocitli jste se již v jedné rozjeté. Po pravdě řečeno z počátku je poměrně zábavné přihazovat do programu různé filmy, seriály, show nebo dokumenty, avšak rychle vás to omrzí. Důvod? Zkrátka připadali jsme si spíše jako v nějaké práci, kde nás čekají povinnosti, než ve hře, která by měla bavit. Pochopitelně každý film má určité hodnocení i cenu a od toho se odvíjí i jeho sledovanost, ale o tom podrobněji až v dalším odstavci. Na výběr máte vždy z filmů, na které vaše společnost vlastní licenci. Pokud byste chtěli vysílací náplň obměnit, stačí zajít do archivu a nějaké nové bijáky nakoupit (resp. ty staré prodat). Pochopitelně žádné licencované tituly nečekejte, jde o absolutně smyšlené názvy. Nechápu, proč se někdo piplal s vytvářením popisu každého filmu. Škoda je však, že není alespoň přiložený editor názvů, díky němuž by si každý (koho by snad hra bavila) mohl názvy předělat. Seriály dokonce můžete sami vyrábět. Tedy sami, stačí najmout zaměstnance a všechno ostatní se již děje samo. Zkrátka náplň jako v klasické obyčejné tycoonovce.
Reklama, reklama
I televizní společnost je organizace výdělečná a každý majitel musí mít vidět v očích dolary. A i v TV Giant je hlavním, respektive jediným, zdrojem zisku příjem z reklamy, stejně jako u většiny médií. Právě kvůli tomu můžete zajít do místní reklamní agentury a sjednat si tam kontrakt s jednotlivými společnostmi. A právě reklamní spoty (a také upoutávky na své filmy) potom můžete vkládat do vytvořeného televizního programu. Každý kontrakt má specifické požadavky, po jejichž splnění dostanete sjednanou finanční odměnu. Tady jsme ale také čekali více zábavnosti. Povětšinou je nejtěžší správně odhadnout, do kterého filmu jakou reklamu vložit, protože jednou z podmínek je vždy určitá sledovanost (vyjádřená v procentech). Pokud byste ji však neodhadli, nic se neděje. Pouze se vám nezapočte jako přehraná a můžete ji vkládat znovu. Takže ani v tomto smyslu nás hra příliš nezaujala, ba naopak opět se po chvíli dostaví již zmíněný stereotyp a nuda.
HDTV?
A jak působí tento titul na naše oči? Vypadá jako HDTV vysílání? Ne, to rozhodně ne. Na druhou stranu zpracování není úplně nejhorší. Jak vidíte z okolních obrázků, nejedná se o klasickou tycoonovku. Styl pohledů je opět stejný jako zmiňovaný konkurent Cinema Empire. Takže tedy město je vymodelováno poměrně solidně, až jsme byli lehce překvapeni. Pokud kliknutím vstoupíte do nějaké budovy (jedné asi z šestice možných), vypadá hra (a i funguje) podobně jako klasická adventura. Několik prvků je aktivních a pokud na ně kliknete, přesunete se k nim – ať už se jedná o sekretářku na recepci nebo o výtah. Těchto lokací však není příliš, takže jejich vytvoření nebylo asi nijak pracné a tvůrci ho vcelku zvládli, přestože některé hrany jsou sakramentsky hranaté. Trochu nás zklamaly možnosti nastavení grafiky, protože měnit nemůžete skoro nic, dokonce ani rozlišení. Takto lehké a prakticky nijak interaktivní a absolutně nepohyblivé prostředí je výhodou pro majitele slabších počítačů. TV Giant si jednoduše zahraje skutečně skoro každý.
Nový budgetový přírůstek?
TV Giant nakonec není na první pohled úplně beznadějnou hru, ovšem její největším problémem se nakonec stal malý počet možností a chybějící kampaň, respektive úkoly. Takhle vás totiž zabaví, ale pouze na velmi krátkou dobu. Po tom co si jeden týden připravíte vlastní vysílací program, schrastíte pár reklamních kontraktů, nakoupíte dva filmy a jeden seriál vás zkrátka přestane bavit. Žádný nový obsah se neotvírá, všechno se opakuje stále dokola a hře chybí jakákoli šťáva. Mě osobně přestala bavit cca. po hodině hraní a to odpovídá zhruba průměrné mobilní hře. Na plnohodnotnou PC hru však tohle všechno zdaleka nestačí. Svého konkurenta Cinema Empire tedy rozhodně netroufla, u něj jsme se přeci jen bavili lépe. Za svůj výkon si TV Giant odnáší 22%. Porovnávání například s Mad TV snad ani nemá smysl.
není to napodobenina na tuhle hru ? Podle screenu to tak vypadá a podle děje taky, jenže the movies bude asi lepší :)
hm, premium user a takovej debil. pak že to řeší demenci.
:) asi ma pausal kterej plati jeho mati :)
ffffffffffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuujjjjjjjjjjjjj
jjjjjjjjjjjjjjjjj
takze dopurucuju F&T&L_3rR0r
jojo...kidysi me asi prvni dil tydle hry bavil...totiz bavil me ale newim jestli to byla prvni rada..:DBudu mlcet
...
ses dement co obsadil prvni 3 mista v demenci...blahopreju..:X
tadle hra je trapna je na nic....atd.