Jak bylo slíbeno, tak se také stalo – ve čtvrtek v podvečerních hodinách vydal UbiSoft vysoce očekávané demo ambiciózní taktické akce Ghost Recon Advanced Warfighter 2, která navazuje nejen na svého přímého předchůdce, ale v případě PC i na první díl původní ságy Ghost Recon, která už je ale současnému zážitku z této série na hony vzdálená. Za zmínku stojí, že na Xboxu 360 GRAW 2 už stihl zaznamenat velkolepé úspěchy, protože vyšel o několik měsíců dříve než je plánované datum vydání PC verze. To je stanoveno na 26. června. Ale fakt, že na konzoli od Microsoft jde o špičkový počin, zdaleka nezaručuje kvalitu počítačové odnože. Důvod je překvapivý. V podstatě se totiž jedná o dvě odlišné hry vydávané pod sjednocující značkou a samozřejmě se shodným dějem. Nicméně na GRAW 2 pro konzoli pracovalo interní studio Ubisoftu, zatímco PC verze se připravovala ve švédských kancelářích firmičky Grin. Stejně tomu bylo i v případě jedničky – a výsledek byl ve prospěch konzolové alternativy. Uvidíme, jak se tento pikantní souboj vyvede tentokrát. Leccos napovídá již demo.
Demoverze má přes tisíc megabytů, což už dnes není žádná výjimka, ale přesto si neodpustíme poznámku, že mohlo být poloviční, pokud by si autoři odpustili implementaci rádoby efektního intra, které sice ukazuje pěkné boje, jak by teoreticky mohly vypadat, kdyby ke hře usedli opravdu zkušení hráči (navíc z pohledů neherních kamer), ale z pohledu toho, že tu máme co do činění s multiplayerovým demem, je intro naprosto zbytečné. Ani stáhnutím gigového souboru ale spouštěcí martýrium nekončí. Prakticky hned po vydání se objevil demo patch, což nebývá příliš běžná praxe, ale ukázka zřejmě obsahovala natolik závažné chyby, až to vyústilo v nutnost stažení několikamegového souboru, který se neúměrně dlouho instaluje pomocí interního rozhraní. Navíc se o jeho potřebě dozvíte až při pokusu spustit multiplayerovou hru. Patchovací proces samozřejmě hru vypne a vy tak znovu a zbytečně musíte projít proklepáváním zdlouhavých log podílejících se společností.
Pokud by po takové práci nestála hra za to, hodně bychom autorům spílali, jenže ono se to všechno opravdu vyplatí podstoupit. Rychlá registrace už není žádným problémem a browser funguje kupodivu dobře – je přehledný, servery neustále nepřeskakují a již po vydání dema jich bylo neskutečné množství a nebyl vůbec problém se někde uchytit. Dá se očekávat, že časem jich bude ještě mnohem více – včera byla přeci jen hrstka serverů nabízejících download poměrně přetížená. Jakmile se soubor rozšíří do všech koutů světa, pak teprve začne ta pravá mánie, jak už to u podobných kousků bývá zvykem. Překvapila nás i stabilita síťového kódu. Samozřejmě se stalo, že jsme občas vypadli, ať už to bylo ztrátou spojení, přetížením serveru nebo nemožností se připojit z důvodu přeplněnosti serveru, ačkoliv browser ještě ukazoval pár volných míst. To jsou ale jen malé pihy na kráse, vzhledem k tomu, kolik pokusů jsme provedli. Pokud by Ubisoft nevydal patch, zřejmě bychom na tomto místě nadávali. Je dobré vědět, že společnosti záleží na spokojenosti hráčů i v případě dema, které negeneruje žádný přímý zisk. Do plné verze předpokládáme i vychytání těch několika málo neduhů – pak budeme moci prohlásit, že se povedlo vytvořit bezmála dokonalý síťový kód. To v době vydání mnoha her zdaleka není zvykem.
Ale co samotná hra? Inu, zase tolik obsahu demoverze nenabízí. Je tu jediná mapa, umístěná na území mexického slumu. Na první pohled vypadá výborně, prašné písečné cestičky vedou skrz plechové barabizny a rozmlácené zděné domy, z nichž mnohdy zbyly jen zdi. Na vlastnoruční upravování terénu se ale netěšte, v demoverzi mapa vždy končila v té podobě, v jaké začínala. Ale to už bychom chtěli asi příliš. Důležité je, že zdejší prostředí nabízí množství šikovných úkrytů i taktických míst, jež nejsou vhodná ani tak ke kempování, jako spíše pro taktické zabrání. Protože kdo ovládne například vršek se strategickým přehledem nad velkou částí úrovně, ten má velkou výhodu. Mapa je vskutku velká a je jednoznačně určena pro desítky lidí. Chvíli trvá, než se naučíte využívat aspoň části jejích prvků ve svůj prospěch. Nějakou dobu budete stále objevovat nová místa. Na méně zalidněných serverech je často problém najít nepřítele. Fragy rozhodně nepadají tak často jako třeba v Quakovi či Counter-Strikovi. Výjimkou nejsou partie, které po deseti minutách zakončíte s kontem stěží čítajícím deset zabití. Pokud je server maximálně zaplněn, to v případě dema znamená 32 lidí, pak je situace o něco lepší, ale stále je značná role přisouzena obezřetnému pobíhání, rekognoskaci terénu a v neposlední řadě zaujímání taktických pozic a vyčkávání. Pro plnou verzi se pak plánuje maximum o 64 lidech.
V Ghost Recon Advanced Warrior 2 si neozkoušíte ani klasický deathmatch – všechny multiplayerové módy staví na týmové hře, což je z podstaty hry, jež je taktickou akcí, samozřejmě pochopitelné. Momentálně, a zřejmě to bude trend i do budoucna, hráči holdují spíše variantě zvané Assault vs. Recon, kdy se hráči rozdělí na dvě mužstva a ty pak svádí souboje o mocné stacionární zbraně. Jeden tým je pochopitelně má za úkol zničit, druhý naopak ubránit. Popularita tohoto módu tkví v tom, že se hráči koncentrují na několik málo stanovišť, kde se mnohem spíše potkají. To neznamená, že pak mezi sebou zápolí na pár metrech čtverečních – rádius boje zůstává značný, v čemž také vězí jakási nepopsatelná vojenská atmosféra, přestože je hra v mnoha směrech arkádou. To team-deatmatch má mnohem prostší pravidla, která tak nesvazují, na druhou stranu je ale hra méně intenzivní.
Hráči si mohou vybrat z několika povolání, jako je například podpora, frontový voják apod. Dá se očekávat, že v plné verzi se počet rolí rozroste. V demu je také nastíněn systém hodností, ne nepodobný tomu z Battlefieldu 2. Ačkoliv na zjištění, jak přesně bude fungovat, si budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Po smrti nenásleduje okamžitý respawn – je zapotřebí počkat různý počet sekund, což může být poněkud nepříjemné, ale pomáhá to jednak vyváženosti, jednak také snaze udržet se naživu.
Po grafické stránce nelze novince takřka nic vytknout. Prostředí je vyvedeno s důrazem na detail, modely vojáků jsou jednoznačně povedené a efekty, jimiž hra správně šetří, také stojí za to. Navíc se dle našeho názoru docela povedla i optimalizace, takže ani při zaplněných serverech a na vyšší detaily není potřeba high-end mašina. Ne že by ji ale GRAW 2 nedokázal využít. Pokud bychom měli soudit z dema, jde oproti prvnímu dílu jednoznačně o krok vpřed. Nicméně velkou roli bude hrát i singleplayerová kampaň, která by měla být ve stylu seriálu 24 hodin a provede vás souvislým tažením speciální jednotky stopující teroristy. Zní to zajímavě, realizace ale může dopadnout všelijak. Doufejme, že se ale vše nakonec podaří, protože by byla škoda toto vykročení pravou nohou zpackat.
konecne neco nice to zas bude probdenych noci :D
tak jsem si stahnul demo a zjistil jsem, ze muj PC je na odpis. GRAW jsem jeste zoptimalizoval na hratelnou uroven, ale tohle mi jede na 10fps i kdyz to oriznu vsechno na min. :(
hral jsem multiplayerove demicko na xboxu360 a je to good sice jsem si leh a neumel zvednou :D ale je tam obrovskej atzenal zbrani
Ghost Recon 1 jsem hrál a bylo to docela fajn.Toto vypadá podobně :)
prvni dil me nanadchnul a pokracovani me nechava chladnym. v mem pripade ubisoft nezabodoval, ale verim ze se najdou hraci, kteri budou samozrejme nadseni.
aspon mate moznost to otestovat:( ja kdyz to spustim, tak vidim jedine zem a nebe, jinak vse ostatni je cerny:D nj, grafarna mi neumi sm3.0 :)
musim říct že to je hodně solidní ... Grafika taková normální ... ale jinak to vypadá dobře :D a hratelnost dobrá ...
hodně mi to připomíná SWAT 4 která je na MP brutální... tam se zažívá realistickej BOJ ... a to samé je tohle.Účinost zbraní je perfektní, jeden dva nástřely a nepřítel padne... Takže dávám 1 za účinost zbraní a velký arzenál ... Hratelnost je asi jako SWAT4 kde po náké době když si člověk navykne tak se to ovládá více jak skvěle...
a je tpo huste....fakt...btw davam 5 ;)
se nechlub, ja mel GRAW 1 plnou dokonce, je to brutus, a esi bude dvojka podobna, tak to MUSIM mit, jo, docela dobry, 5
uz jsem ji videl fakt super, ale muj comp to nerozbehne ale super hra
me pripada jako vcera, kdyz na graw 1 predvadeli PhysX :)
Takove hry se mi dost zamlouvaj ma to dost propracovanou grafiku .. nevyhoda je ze nepratele dam treba na jednu ranu a oni do me musi vyplitvat 3 zasobniky jinak fajn :)
Čekal jsem něco víc, začíná to napodobovat komerci jak seriál CoD :P
chce to po me ten patch :( ale nikde ve hre nevidim jak to udelat! sem asi slepej :X kde to tamje? na webu sem to nikde nenasel...
Paříl jsem tu hru u kamaráda na xboxu360 a vážně mě dost bavila. Fakt dobrá hra, snad bude tak zábavná a dobrá i na PCčkách
Pěkná kravina..
No jde vidět, že jseš totální debil a kvalita ti asi nic neříká. I když promiň...
Ty to vědět nemůžeš, když ti zaostává mozek.
Swat 4 je reálná hra? A to si vzal kde prosimtě? Hraji to od té doby co to vyšlo a zatím jsem si té reálnosti nevšiml. Už stačí jen to, že tam je křížek a zbraně se přebíjí rychle.
Jen tak pro ilustraci.
Patch se stáhne automaticky
A ty ses zase chytrej jak bata s drevakama.... podle tebe ma trvat prebijeni snad stoleti nebo co.. to neni airsoft kde se bojis aby se ti nevysypaly kulicky tajtrliku! Realny prumerny prebiti zbrane trva asi 2,5-3 vteriny! za predpokladu ze nechces zasobnik vyhodit uz to trva 5 vterin... jen tak pro ilustraci v pripade Mp5tek... a krizek, mno co ti k tomu dodat... ses zaostalej... vice netreba rozebirat protoze o realite vis velky h*v0 co tak na tebe koukam
...
Jo ty si opravdu chytrý. Až mi ukážeš, že do té doby co píšeš za běhu nabyješ zbraň, tak řeknu. Jsi naprostý frajer. Ale do té doby buď laskavě ticho.
Hošánky co jsou drsní za monitorem mám hrozně rád.
Jestli jsem debil? No jak koukám na tvoje vyjadřování. Tak se mám co učit...co se týká debility.
Malý haranty mám fakt rád. Jen to umí nadávat a když na to promluvíš, tak to žvatlá...
Baťa narozdíl od tebe něco dokázal. Pokud mám tohle brát jako urážku. Tak se musím jen smát. Ano Baťa bych chytrý člověk...který věděl přesně co dělá a čeho chce dosáhnout.
Tak že Shut Up.
Ověřeno. Kulomet, Samopal...do 2,5 vteřin nenabyješ.
Jinak pak to můžeš vyvracet lidem z Pocicie České Republiky, kteří tuto zbraň používají.
Nazdar :-D
bata s drevakama opravdu nic nedokazal :D A jako vazne ty lichotky ohledne veku si odpust :D Kulomet vazne za 2,5 sekundy nenabijes ;) ostatne ani nevim zda SWAT takovou militaristickou palebnou silou disponuje :P 1) swat rozlisuje tichy a bojovy mod - zda sis nevsiml ve swatu nejde o to sprintovat ale rychle se bojove presunout tudiz zrychleny pohyb ve kterem je jeste prislusnich schopen reagovat vnimat strilet a cokoliv jineho (ale ne beh jako takovy). Ve stoje prebijes Mp5ku aneb lehky samopal, za 2,5 vteriny, oka za behu 3, obcas se muze stat ze se presne nestrefis do komoru ve stresu, ono vyhodit zasobnik se da delat zaroven s vytahovanim dalsiho zasobniku z taktickych pouzder, ktere jsou vetsinou lehce odnimatelne oteviratelne a manipulovatelne, ne jak vergly vesty za 5stovek, popr jine sumky s pouzdry a prislusenstvi co sou bezne v prodeji v obycejnych kramech. a ver ze zasunuti zasobniku a natazeni uzaveru je vazne uz jen otazkou treningu. Mp5ky svou kompaktnosti sou stejne prakticke jako pistole a prebyti trva shodnou dobu, u m16ky uz je to vetsi drbacka tam je uzaverka jistena perkem z pravy strany coz komplikuje obsluhu, pokud se bavime o A1... je spousta jinych uprav, a kazdy prislusnik zasahovky si zbran vybira dle sveho gusta jak mu co sedne. ono ani nevim co ti v podstate na tom pripada nerealny, sezen si swat 3 a mam takovy pocit ze tam si mel dokonce i opravdovy ukazky ruznych ukonu... navic kdyz se ve swat4 podivas do zrcadla a das reload, myslim ze pohyby postavy sou dosti verne a ne nijak nerealny an to aby se to dalo zmaknout.,.. ve hre je to provadeno se 100% preciznosti , mas pravdu real se lisi tam je to na cirka 90%. Oni si moc chybovat nemuzou, obvzlaste ne kdyz jsou treba v krizovy palbe. Spise si myslim ze jsi zdeformovany 2hous vetovou a tim tvym codem, kde opravdu prebijeni zbrani byl velkej pruser, prilis moc ukonu - tudiz prilis mnoho casu.... chce to taky obcas zapremyslet, ale jinak v poho... SWAT4 rozhodne patri k povedenejsim simulacim boje.
ted sem si precetl tvuj 3ti koment :D:D:D LOOOL Doloz to :D Ted hned mi rekni kdo ti tuto pi*ovinu rekl :D pokud sis to tedy nevycucal z prstu myslic si jaky ses borec :D z 96% to je ale ta druha verze :D protoze uz jen kdyz ses ptal na KULOMET policii CR :D:D:D fynys :) nemam se s tebou o cem bavit ;) ses fakt komedie :D jedna hodne velka :)
at to mam taky do tretice ;) Zajimalo by me proc nema policie CR opravneni na pouziti samopalu a dalsi armadni techniky... treba i tanky ne?? :D Proc ve vycviku jim samopal tak mozna jen ukazou na obrazku popr jim daji osahat maketu a tim to hasne?? Leda ze bys mel znamy u URNY nebo jine mensi zasahovky, ale to uz je tak mala pravdepodobnost :D ze to uz se ani k tem 99,9% malem nedostanem :D Nemel kraviny pokud to nedolozis faktem ju? ;-) in peace, ale priste nerikej neco o moji demenci kdyz ty sam jdes proti mymu tvrzeni lzi a dalsim nesmyslnym tvrenim. pak je jasny ze se budem dohadovat ty realito.
ty videa jsou snad z psp. ps3 nebo Wii .takovy low neni ani tady na gp
hodte sem nakej odkaz na čestinu, nebo mi to pls poslete na meil :) dik
Pentium4 2.5 ,128radeon pro,1.5 gb ramky Rozhejbu to