Vývoj ambiciózní válečné akce Frontlines probíhal dosud poněkud v ústraní, ovšem nikoliv kvůli pochybným kvalitám projektu, ale jednoduše proto, že chyběl dostatek informací. To se nyní mění a titul od mladého, nikoliv však nezkušeného studia Kaos začíná nabírat reálné kontury. Že jste o Kaosu ještě neslyšeli? Ale jděte! Znáte špičkový mod Desert Combat k Battlefieldu 1942? Pak znáte i jeho autory – Trauma Studios. Všimli si jich dokonce Digital Illusions a s jejich pomocí vytvořili špičkový Battlefield 2, dosud nejlepší díl série. To však bylo těmto, původně fandům, nyní profesionálním vývojářům málo a rozhodli se osamostatnit, což je právě začátek (doufejme že šťastného) příběhu Kaosu a také Frontlines: Fuel War.
Je pochopitelné, že jsou Frontlines zaměřeny především multiplayerovým směrem, ostatně jeho autoři se v této disciplíně cítí silní v kramflecích a dalo by se říci, že v ní patří k nejlepším. Že nechtějí vytvořit jen další kopii Battlefieldu, dosvědčuje už notně přepracovaný systém výběru postavy, jež ovlivní skutečně mnohé. Každá postava na bojišti se totiž skládá ze dvou charakteristik. Za prvé je nutné si zvolit třídu, tedy klasicky snipera, speciální rozvědku, kulometčíka apod. (celkem jich bude šest). K tomu však ještě přiřadíte roli (Countermeasures, Ground Tech, Airstrike, Drone Tech). První výběr vám tak přiřadí arzenál zbraní a výbavy, druhý potom nejrůznější schopnosti.
V průběhu hry rostou v závislosti na odvedené práci vaše zkušenosti a tím i hodnost. Ta má celkem tři úrovně, takže nečekejte propracovaný systém z Battlefieldu 2142, kde jste pro odemknutí všeho museli strávit desítky hodin. Frontlines ke zkušenostnímu systému přistupují jinak a nebojíme se říci, že i lépe. Každé kolo začíná od nuly pro všechny, nikdo tedy do hry nenastupuje s náskokem z předchozích her. Hodnosti získává pouze chováním v aktuální partii, po jejím skončení se vše vyrovná opět na základní úroveň. Z hlediska vyváženosti jde o jednoznačně skvělý přístup, nehledě na to, že na třetí, nejvyšší hodnost se lze dostat zhruba po čtvrthodince hraní. Hodnosti se pak týkají výhradně rolí. Například Airstrike je, jak už název napovídá, zaměřen na leteckou podporu. Zatímco na prvním stupni zvládá přivolat pouze jednorázový bombový nálet, s druhým už se do boje může vrhnout s plně vyzbrojeným vrtulníkem v zádech a třetí dovolí takové bombardování, které se týká hodně velké části mapy.
Buď se připojíte na stranu Western Coalition (Evropa a USA) nebo Red Star Aliance (Rusko a Čína), přičemž se podle aktuálních informací nezdá, že by se od sebe tyto dvě frakce příliš lišit nebudou. Třídy postav jsou shodné, role také, rozdíly tak spočívají především v diferenciovaných bonusech té které hodnosti. V tomto ohledu sehrají značnou úlohu hlavně speciální droni. Jelikož se Frontlines odehrává v blízké budoucnosti, počítá i s válečnou technikou trochu dopředu, a tak uvede na bojiště právě tyto navýsost užitečné pomocníky. Jde o malé, levitující, ale i pozemní stroje, přičemž takřka každá role nějaký má. Některé na sobě mají připevněný kulomet a dokáží tak být významnou podporou v boji, jiné jsou zase rychle a dokáží bez újmy prozkoumávat prostředí a postup nepřítele, další jsou pro změnu po okraj naplněny výbušninou a pokud s nimi někam nalétnete, můžete si být jisti, že to udělá jedno velké a pořádné BUM. Droni se omezeně mohou pohybovat i sami od sebe, ovšem terno s nimi uděláte jen v případě, že si je vezmete pod přímou kontrolu. Tehdy musíte někam dobře ukrýt své herní alter ego, protože to je po dobu vašich hrátek s dronem pochopitelně vystaveno zbraním nepřátel. Bude vyžadovat trochu cviku, než se se svou prodlouženou rukou sžijete, ale pokud se vše povede tak, jak má, mohou být právě droni tím, co hráče získá a nepustí. A pokud ne, pořád tu jsou víceméně konvenční stroje. Nečekejte žádné mechy, tady jste jen dvacet let v budoucnosti, ale s moderními tanky, agilními jeepy a mocnými helikoptérami rozhodně počítejte.
Kaos plánuje mapy rozsáhlé i menší, městské i více otevřené, zaměřené na boj s technikou i klasicky muž proti muži. Nejlepší na tom je, že už nyní se chystá na udržování hry vydáváním nových map prostřednictvím bezplatných přídavků. V případě úspěchu prý sice můžeme očekávat zpoplatněný datadisk, ale autoři se rozhodně neztotožňují s obchodní strategií Electronic Arts a jejich prakticky nic nového nepřinášejícími booster packy.
Frontlines opravdu vypadá jako velkolepý projekt. Už jenom proto, že vedle plnohodnotné multiplayerové složky nabídne regulérní singleplayer. A teď si nepředstavujte jen přihlouplé boty na těch stále stejných mapách, ale kvalitně zpracovaný příběh, který se odvíjí na pozadí konfliktu zmíněných frakcí. S lehkými obměnami bude použit herní systém z multiplayeru, který dal celé hře název. Frontlines si lze představit následovně: existuje mapa s několika teritorii, přičemž na obou stranách jsou základny. Úkolem týmů je propracovat se až k nepřátelské základně přes jednotlivá teroritoria. Vždy se svádí boj pouze o jedno území, komu se ho povede vyhrát, posunuje se blíže bázi nepřítele.
V Kaosu se snaží o vytvoření dosud nejlepší umělé inteligence, jaká kdy byla v akčních hrách k vidění. Rozhodli se naprosto oprostit od skriptovaných sekvencí ve stylu Call of Duty. Tvrdí, že špičkové válečné atmosféry jsou schopni dosáhnout adekvátním chováním počítačem řízených bojovníků. Ti nepřátelští vám nikdy nedají pokoj – jak vás jednou zmerčí, nepřestanou hledat, dokud vás nevyřídí, nebo jim nezatnete tipec vy. Jsou dokonce schopní najít sebelepší ukrýt, obkličovat atd. Ještě lépe pak má být propracována AI parťáků. Každý z nich má svou vlastní osobnost, dokonce si ve chvilkách klidu povídají o nepodstatných věcech, ale především představují skutečnou pomoc v boji, což se jen tak nevidí.
Nebudeme zastírat, že se na Frontlines: Fuel of War nesmírně těšíme. A to i kvůli použitým technologiím, kterým jednoznačně vévodí famózní Unreal engine 3. Především se už ale nemůžeme dočkat perfektní atmosféry městských bojů. Pochopitelně časem skončíme všichni u multiplayeru, ovšem za snahu autorů plnohodnotně pobavit i k síti nepřipojené hráče píšeme velké plus.
opravdu smysluplný komentář. Ale uvidíme, co se z této hry vyvine, třeba odstavi BF2, BF2142 na druhou kolej.
jako nevim prvni dojem dost celkem normalni 3d vecicka jako nic zavratnyho si myslim ze kdyby se drzeli formatu reality war tak udelaj lip je to muj nazor ale future armada me moc neba:)
Kdy to vyjde :) ??.....a jak to bude naročné na PC ......:)??
Sliby vypadají velmi dobře tak uvidíme v co se vyvine finální produkt. Ale jinak je vidět že nová generace Unreal Enginu zase posouvá hranice o obrovský kus dopředu. Z toho co umí si očividně budeme ještě dlouho učůrávat do plenek :)
..no tak vizuálně je to opravdu husté. Mam pocit, že tohle opravdu nerozběham..
Koupíte GF8800GS s 320 MB cca stojí 8k !!! tak co řešíte máte podporu DX10 + od 640MB karty se výkonem skoro vůbec neliší... až na ty menší paměti které jsou pro strukturu DX10kové karty opravdu na hranici... náké to dvou jádro které dneska X2 3800+ stojí cca 3k a rozběháteto i kdyby ste nechtěli ... Zase máte strach ale moc to řešíte! Dneska X2 3800+ asi nejvýhodnější dvoujádro na trhu poměr cena/výkon ... OC jde až na 5000+ ...
Je důležité si uvědomit, že GF 8**** sice má podporu DX 10, ale nemá výkon na zvládnutí takových her. Ta karta bude zvládat zdaleka ne na nějaký rozumný detaily první gamesky který s podporou DX 10 vylezou na svět, tam ovšem její možnosti končí. Osobně myslim, že gamesy tohoto typu budo mít možnost výběru DX 10, nebo DX 9 aby to vůbec mohl někdo hrát. Každopádně dokud nepřijde nová, nebo značne nevylepšej stávající Hi-End GK nemyslete si, že koupě 8800 vyřeší Vaše hráčský problémy s DX 10...
DX10 pobezi jen na nich.
Co jsem si pocetl,tak se tesim a uvidime :) nejsem typ,co musi mit TOP grafiku,me zalezi na hratelnosti...Prosim dalsi update infa,diky :)
Jen aby tu umelou inteligenci nevymakali tak ze nam postavicky vyskacou z monitoru a vsechny nas postrili :-)))To by bylo spatny kdyby uz ted prevzaly vladu nad Zemi kompy :-DD
..že DX10 se vyřeší jinak, než přes Windows Vista.. Ale vzhledem k tomu, že tentokrát je naprosto nezávislej ná jádru systému, tak by to jít mělo.. (tedy prej). Btw. UE3 neni DX10 engine.. ale DX9 s podporou DX10.
DX10 engine bude až UE4 (kterej je ve vývoji už asi 2 a půl roku, tihle kluci nechvátaj:).
Jinak je UE3 asi nejpokročilejší DX9 engine, kterej existuje.. jak sem tak koukal, tak to těží v extrémním měřítku z různejch technik šetření polygonů (normal mapy, meshe). Takže ve výsledku nemá průměrná scéna ve hře nějak extrémní počet polygonů (nic co by next-gen grafiky v pohodě nezvládly).. myslim, že i na x1950 Pro si zahrajete. Otázkou je, jak to bude s touhle hrou.. (to co sem psal se týká spíš UT3).
tak na to si asi nezvyknu sem zvyklej na cod a naky novy masinky bych asi neumel ovladat a jen bych tam lamil:D
Vypada to zajimave myslim že si to nekde seženu
Bude veliký boj mezi hrami "Frontlines:Fuel of War" a "Enemy Territory: Quake Wars" !!!
kdo vyhraje? nechme se překvapit.
OPRAVDU TO CHCI !
asi jsem se zamiloval ale bude to drahy
Nove ET ci toto. Sem spis zvedav kolik lidi prejde z jakekoli hry aby to hralo. Navic ET jsou free. Jede to i na linuxu takze podporuje OGL coz je velke+. DX melo byt take importovano na linux, ale zatim funguje na full jen na winech narozdil od OGL.
Zkousel sem i HDR na CSS, ma to stim grady, akorat nekdy diky tomu nejde cvhili videt croosshair pri prechodech svetlo-tma a naopak. Ci kdyz strilite ze tmy na světlo. Tyto novinky v efektech ne vzdy pusobi skvele na hratelnost. Takze na nejaky DX10 kaslu. Hlavne at je hra opravdu "hrave" pojata pak na grafice moc nezalezi.
Jediné řešení -> www.czech-games.estranky.cz --FTP odkaz pls šiřte můj web!!!!