Dva roky. Dva roky jsou doba, za kterou se dá stihnout celkem hodně věcí, je možné se jich spoustu naučit a v mnoha ohledech v lecčems zlepšit. Druhou variantou je, že ty dva roky proflákáte a nic podstatného se nestane. Přesně tato doba dělí tento titul od jeho posledního předchůdce a jak to tak vypadá, autoři zvolili ten lepší přístup a nás tak začíná velmi zajímat, co pro nás připravují na toto léto. Série Colin McRae je hodně profláknutou věcí a nutno uznat, že zatím každý díl měl něco do sebe. Velkou změnou pro hráče bude samotný systém hry, kde již nebudete jezdit sami po trati na čas, ale budete zde mít reálné soupeře, kteří vám samozřejmě budou jízdu všelijak znepříjemňovat. A hlavně, člověku se přeci jen vyplaví o něco více adrenalinu, když vedle sebe a nebo těsně za sebou vidí auto, které se ho snaží předjet. Pokud jste si již ale přivykli na závody na čas takovou měrou, že by to měl být důvod k přehlížení této hry, potěším vás, i zde budou jistá kola, která se pojedou na čas. Potom je zde onen zmiňovaný career mode, multiplayer a jiné.
Další věcí, která na sebe upoutá pozornost, je prostředí, do kterého se hra přenesla – offroad. Autoři to komentují tím, že chtěli přinést něco nového a hlavně se v tomto prostředí dá daleko více řádit a testovat svoje „řidičské“ dovednosti. Pokud se nad tím chvilku zastavíme, tak další plus, které nás napadne, je velký výběr prostředí a možnost postavení tras kdekoliv po celém světě. Fyzika pohybu je v závodních hrách velmi ošemetnou záležitostí. Jistě sami znáte mnoho her, kde vám s autem dovolí dělat skoro všechno a časem to začne nudit, jelikož takhle by se auto ve skutečnosti opravdu nechovalo. Opakem těchto her, kde v podstatě žádná fyzika zahrnuta není, jsou simulátory, které vám nic neodpustí. Tam je to ale zase sporné, jelikož hra vás obírá o pocity, které v normálním autě máte a můžete na ně reagovat. Ať je to již odstředivá síla, kterou cítíte nebo periferní vidění, to a spoustu jiných vjemů nebudou vývojáři schopni do hry nikdy nacpat, tudíž je zbytečné za ni trestat. Tento názor mají i pánové z Codemasters a tak přes nás přijede hra, která bude respektovat hodně z toho, co známe z reality, ale také to, že si chceme hlavně zahrát.
Umělá inteligence, psaná pro takovýto druh závodění, se určitě bude lišit od těch „asfaltových“, protože tady není žádná ideální stopa, po které by se dalo jet a mít tak nejrychlejší čas. Vývojáři proto dali do skriptů umělé inteligence celou trať v celé její šířce. Díky tomu vznikají velké možnosti jak si pohrávat s hráčem samotným. Budou zde krátké tratě, kde můžete ukázat svou agresivitu proti jiným jezdců, ale zrovna tak jsou v plánu i technické tratě, kde se toto chování moc vyplácet nebude a spíše by zdržovalo. Stejným způsobem pak budou přemýšlet i vaši soupeři a zde by se měla projevit naplno krása jejich inteligence. Jelikož modely aut, které v každém Colinu vyšly, byly dokonalé, svět tak nějak očekává stejnou kvalitu odpovídající době i zde v DIRTu. Autoři jsou si toho vědomi, takže s hrdostí představují zcela nový systém poničení vozidel. V úvahu tak bude brána rychlost, s jakou do někoho narazíte a také čím a do které části vozidla. Tomu se podle toho zprohýbají plechy, upadnou jednotlivé části, vzniknou škrábance a podobně. Čističové systémy v této hře budou na velmi vysoké úrovni a tak samozřejmě počítejte i se znatelnými efekty při dešti. Dalším pokrokem je velmi detailní zpracování interiérů vozidel a také jejich zevnějšků, které odrážejí všechny odlesky od svého okolí přesně jak by tomu mělo být.
Pomalu nastal čas, kdy autorům her nezbývá nic jiného nežli si napsat vlastní a nebo koupit některý z nových next-gen enginů. Colin bude mít vlastní výrobek jménem Neon. Codemasters na něm spolupracovali se Sony a je komplet nový v tom smyslu, že neobsahuje žádné kousky z minulých enginů. Bylo to potřeba hlavně kvůli tomu, aby programátoři mohli představit nový grafický vzhled, jenž bude stát za to a také kvůli oněm zmiňovaným soupeřům na trati. Pokud jsem mluvil o poškozování aut, platí zde také, že vaše chyby či záměrné útoky budou mít vliv na okolní prostředí. Takhle to zní jednoduše, ale pokud se do toho trochu vžijeme, zjistíme, že na nás čeká velmi kvalitní masakr. Například když to napálíte do stromu v pořádné rychlosti, tak se kolem něj omotáte stejně jako ve skutečnosti. Okolní zeleň se bude ohýbat a lámat, když přes ni přejedete a mám takový pocit, že by ve hře mohly i létat kameny od kol. Samozřejmě tady bude také možnost si to všechno hezky přehrát v nahraném záznamu a zajímavé pasáže si zpomalit.
Tento díl Colina bude s přehledem obsahovat nejvíc modelů aut, jaké zatím tato série představila. V nabídce budou jak čtyřkolky posledních dnů, tak také jejich kolegové s náhonem na jednu osu. Samozřejmě všechno to budou upravené závodní verze a konkrétněji se mluví například o modelech Suzuki Swift, Citroen 4 a nebo trochu více do terénu Toytou Cellicou GT. To je jen zlomek toho, co je přichystáno. Budou zde zástupy evropských i neevropských Off-Road SUV, americké čtyřkolky a také nějaké zamčené speciality, které pro vás budou tím pravým bonbónkem. Netřeba asi dodávat, že všechno v té nejvyšší kvalitě a realističnosti. Tratě, po kterých se budete prohánět, ve světě opravdu najdete, nebo alespoň místa, kde by se daly zřídit. Bylo na to použito záznamů ze satelitu a fotek, aby prostředí svým vzhledem co nejvíce odpovídalo skutečnosti. Jsou zde pak i známá závodiště jako například Bark River, Knockhill a plných 20km oficiální Pikes Peak Hill Climb a Rally Raid ze San Diega.
Díky změněnému obsahu hry se mění i váš postup v Career modu. Předtím to byla lineární cesta vzhůru, nyní je to pyramidový systém, kde každý dobře zajetý závod vás logicky přibližuje špičce. A ještě se podíváme na to, co pro nás hra připraví v multiplayerové části. Zde budete mít možnost zazávodit si v úzkém okruhu přátel, kdy do hry nikoho jiného nepustíte a nebo si trochu věříte a zkusíte to proti více lidem najednou. A když říkám více lidem, tak je tím rovnou myšleno 100 závodníků najednou. Ano, Codemasters opravdu slibují takto obří číslo. K tomu všemu budou ještě online statistiky, kde uvidíte, jak na tom jste, i když nebudete závodit každý den. V tom případě bych ale hledal někde hodně dole :).
Wow,vypada to sqele,hned jak vyjde tak si ji koupim :) (nejsem prece warez user :P)...btw jsem prvni
Obrázky vypadají fakt pěkně,ale pochybuju že to tak bude vypadat i na mojim PC:-) Jinak ty změny by mohly být hezký zpestření série Colin McRae rally...
i když na rally moc nejsem, tedy myslím hry, tak tohle vypadá slibně a určitě to aspoň vyzkouším :P
hodne pekny, ty obrazky jsou foceny z normalni rallye nebo je to z ty hry? :D podle me neni snad poznat rozdil :D
..a DX10 na 100%. A nic pod GT8800 to asi nerozjede.. Hezký, ještě aby si to taky někdo mohlo zahrát.. No ono to chvíli potrvá.
Tady je někdo blbý jak troky... Ono když se něco dělá pro Dx10, tak se dělá zároveň pro Dx9, jelikož je tato verze nejpoužívanější na PC a Hardwarově jsou grafiky pro Dx9.0c. Za 5 let bude situace jiná, ale ne teď, když je pár dnů po uvedení Visty. Lidi si opravdu myslí, že najednou se v den vydání Visty obrátí, ale je to blbost.
moc pekny......|eR-CB|Night mas pravdu, stejnej pripad je treba crysis
no vypada to docela pekne.. jen nevim jake to ma narok jeste jsem na to na netu nekoukal.. mysliste ze to pojede bez problemu na AMD 3800+ toledo, 1 GB RAM a ati x1950 pro ?
Já jakožto se považuju za odborníka v daná oblasti (rally) tak bych byl spíš opravdu speptickej. První díl Colina jsem sice nehrál ale o dvojce můžu říct že byla opravdu ZÁBAVNÁ, leč fyzika auta byla poměrně brzy průhledná, tudíž to pak ztrácelo na atraktivitě, když jste erzety vyhrávali o půl minuty a víc (na experta). Naštěstí měla spoustu omáčky kolem, takže se u toho dalo dlouho vydržet. Pak po odlce přišlo CMR 3.0 (podle mě nejlepší díl série) mělo promakanou fyziku, která byla tak akorát v poměru realičnost/zábava, s autem se dali dělat opravdu prasárničky a vracečky se dali projet maximálně na druhý převodový stupeň,nejlépe na jedničku - jako v realitě. S příchodem CMR 4 to začalo jít z kopce, sice se objevili lepší rychlostky (po stránce designu) ale s fyzikou to šlo brutálně z kopce, leč mnoho lidí uvítalo tu več že auto bylo snáze ovladatelné (leč nereálné). Zkrátka a dobře, CMR 4 si našla své fandy, kterým spíše vyhovolalo spíše arkádově průhledné ovládaní auta. To ale nebylo nic oproti tomu co mělo přijít. CMR 2005, po grafické stránce, a stránce výběru vozidel naprostá špička v žánru, leč fyzika už opravdu nestála na nic (vracečku projet na čtyřku pro mě bylo pravdu moc). To u mě srazilo tento díl na úplné dno. Pro mě osobně byl nelepším dílem série CMR 3 pro svoji nezaměnitelnost, leč nejlepším simulátorem rally podle mě byl a je Rally Championship 2000, který, ač přes svoji "jinou fyziku" hráče vtrhl do atmosféry opravdové rally se vším všudy, hlavně měl erzety, které se jeli i přes 15 minut, což bylo naprosto ohromující. Ale třeba Dirt vystoupí z řady "nezrovnapřílišpovedené!" čtyřky a pětky a ukáže něco nového. Mimochodem, lidé GP, nepotřebujete náhodou recenzenta na automobilové simulátory, klidně bych to vzal :)
souhlasim s tebou...hold kdo umi, umi a bavi ho to a kdo neumi, neumi a nebavi ho to a navzdycky zustane lamerem :-D
neni pravda, ze to co bude pod GTS(X)8800 uz clovek nerozjede..samozrejme tim mam na mysli, ze hra bude podporovat jak DX9 tak DX10 v tomto pripade si to clovek zahraje s dnesni typickou 6600GT..nebude to sice kdovijake, ale hlavne, ze to rozjede:o)..co se tyce hry nevim co mam od toho ocekavat..graficky podobne s Motorstormem, nutno rict, ze graficky to celkem splnili, tak doufam, ze Colin to splni taky:o)..ale jsem zvedavy 2 roky uz je docela dlouha doba po tom, co to vychazelo pravidelne....
ja ji mam a je fakt husta akorat se mi seka je moc narocna na grafarnu
:D:D:D:D:D:D:D ale jinak fakt good :P:P:P:P:P :-*:-*:-*:-*:-*:-*:-*:-*
po dlouhe dobe neco dobreho na zavodeni...uz se tesim az to vyjde
Víte nikdo kdy to víde?????????
hele KAL/NARKOMAN_(cz) jak to asi muzes mit trubce??...jestli to mas tak mi posli torrenta na tu krasne udelanou betaverzi...a nebo vis co? radsi si ujasni co rikas()-:
jestli jsi takový specialista, jak píšeš, určitě ti neuniklo RBR... nic jiného posuzovat jako simulátor Rally nejde. Colin 2 byl hodně zábavný, ale jakékoliv další díly byli na volantu téměř nehratelné. Posuzovat realičnost podle převodového stupně v zatáčce, nevim nevim... RCh byl jedinečný svou rozlehlostí, ale fyzika taky pokulhávala.
..co se prezentuje na screenech sotva dá nějaká DX9 karta.. Otázkou je jak bude vypadat tedy DX9 verze.. ale stejně bych řek, že to je jedna z těch her, kde si s normálním HW neškrtnete..
Docela cool hra,jen nevěřim tomu že to bude až pro 100 lidí najednou.
btw: bude to na GP ??
mazec nevim co je prava hra od pravych zavodu nevim esi to fakt je ta hra protoze je to good!!
no proste good hra §!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Necros si debil :-/ a... ...fall_from_grave ty bud speptickej (-:
Páni to bude něco, ale co muj hardware nevíte někdo jaký to má mít požadavky na hardware. Myslím že GeForce 6800GT mi už stačit nebude.
chcu teda videt to video,doufam ze se nove colin povede a hodne zdaru pro Codemasters
ty si pica ze to svet nevidel
...na tohle se těším už docela dlouho. Doufám že to bude pořádná pecka, tak jak se to tu píše :-)
no uvidime:)
colina miluju to bude super hra a naroky asi velké co?Asi si kvulite hře zlepšim komp.lol
FAKT HUSTY
myslim si ze by to mohlo byt hodne slusne,ale beztak fest narocny na hw
vis recenzent nesmi mit v clanku pravopisne chyby, takze bych byt tebou byl SPEPTICKY :D hehehehe
To je hustý super hra doufám že neposerou grafiku at se to dá hrát jinak super hra :-D
Ano RBR mi neuniklo, samozřejmě, a určitě kvalitami předčilo kterýkoliv díl CMR, až na tu trojku, ta je tomu adekvátním soupeřem. A k k těm převodovým stupňům, ano posuzuji to podle toho, a neřekl jsem zatáčku nýbrž vracečku. A na tomhle se totiž skutečně pozná, jak moc si horu autoři dali práci. U WRC se řadí z dvojky na trojku tak v 80m/h, tudíž když v CMR 2005, vracečku projedeš na čtyřku, svědčí o tom, se autoři hry si z reálné předlohy moc nevzali, aspoň že na 2 a 3 byli dobrý
Kde su mizu tu mazec hrz stahnout.
vypada to cool :)
Kdy to proosim vyjde na torent pls.
neco na tom screenu nesedi...ze by poprvy v serii byl v misaku volant v levo??? :D
Bestak to je blbost jako ostatní cmr5 ---- prostě nereálny hra jedes na plny a 20 m pred zatačkou vracečkou začneš brzdit a ješte to vybereš přes ručku prostě kravina:::,_:.
Super hra uz abych to mněl už se na to těším!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
X-box360
http://screenshots.teamxbox.com/gallery/1464/DIRT-Colin-McRae-OffRoad/p1/
No myslim si ze to rozjede kazda rychlejsi grafika s 256Mb a DirectX 9.Samo sebou ze to nebude vypadat tak,jak na grafice s 512MB(nebo vice 640Mb,768Mb)a DirectX 10,ale urcite se zato vyplati vyhodit nejaky ten peniz.Nebo nejak jinak zmocnit :-).Nevim proc se kvuli tomu mlatit do hlavi ze nemam Vistu s DX10 a grafarnou 512MB.Jen by mne zajimalo jestli to Visty vubec zkousnou????,kdyz meli problem s F.E.A.R a jinejma hrama(Visty nejsou totiz uplne idealni na hrani her i kdyz maji tak mocnej DX10) :-)))).
Proc Vista?Tepro ji vytvorili a hned vsechny hry jsou jen na Vistu?To asi ne!!Mozna ze na plny to pojede s DX10,ale na XP s DX9 to musi jet taky.Jen by me zajimalo jestli to Vista vubec rozchodi :-))
Tak nevim kdo tu pořád řeší realitu... Jezdim dost často autem (ne zrovna pomalu), mam nazbíranej dost skušeností jak se chová auto (např. když každej den parkuji mezi zaparkovaný auta přes ručku kde pak sotva otevřu dveře nebo když to pouštím do zatáček na mokru powerdriftem). Jezdim pohodovim autem žadnej tuning jen kompresor 1.1, ale přesto trham 2.2 turba (né na rovině :-))). A jestli někdo jezdíte autem po městě a pak to srovnáváte jestli se v nějaký hře to auto chová stejně tak ste docela LOLÁCI, protože za=
1.určitě nemáte speciála
2.nejedete do zatáčky bokem (to auto má tak silnej brzdnej efekt že se slíkaj gumy s ráfku a když jedete víc jak 70kM s normálnim autem, tak se vám ne férovku otočí na boudu, teda pokud není mokro
3.běžtese projet na polňačku po nehoráznym deští a uvidíte že ten arkádovej styl řízení je nejblíš tomu když jedete po bahně a volant vám je kurva sakra k ničemu kde se používa plyn/brzda/ručka/zatočit a plnej kotel ven
4.auto 4x4 není FF s autem 4x4 se dá točit na hrabačky na místě, no a skuste to s předním náhonem, ten se vám po stočení rozkáče a potkáte v přímem směru nějakou babičku vi LOLÁCI
Prostě hra nikdy nebu reálná protože aby byla reálná tak by ste museli mít hlavně nějaký přetlakoví kombinézi, vono když už se jede na okraji adheze gum , tak hlavnim nepřítelem jsou pravě ty Géčka..
Tak s pozdravem Hanz a hledejte Modrého Getze který si to šine ve 105kM do ostré zatáčky za Mlekojedama okr Litoměřice a kdyby někdo pochyboval jeho problém ať sundá ty brejličky odleze od toho compiutru a jde to někam pustit jak největší šílenec......